fbpx

Już co 10-ty Polak kupił żywność przez internet

Jest nawet lepiej, ponieważ według Gemiusa nawet 13% Polaków z dostępem do internetu zakupiło przez sieć produkty spożywcze. Chociaż na tle zakupów ubrań, czy sprzętu RTV wyniki te nie powalają, to dynamika rynku jest duża.

Badania z 2011 roku były o 2/3 słabsze, rynek spożywki w sieci rośnie więc w szybkim tempie. Niewątpliwie za ubiegłoroczny wzrost odpowiadają duże sieci handlowe, które od kilku miesięcy ostro szturmują rynek e-commerce.

Pomimo to nadal mamy wiele do zrobienia – respondenci deklarowali, że zakupy w sieci to głównie kawa, herbata, mąka, ryż czy słodycze. Prawdopodobnie mamy do czynienia z niezbyt częstymi zakupami dóbr z półki premium, które są trudno dostępne w lokalnych sklepach lub z klientami, których stać na droższe zakupy w delikatesach, ponieważ wyżej cenią sobie własny czas.

 

Potwierdza to popularność marek sklepów – pierwsza na liście pojawia się Alma (18% wskazań), potem popularne Tesco, a następnie Piotr i Paweł (raptem 5% wskazań). Jednak 70% respondentów nie wymieniło żadnej marki, stąd nie sposób potwierdzić, że kupują produkty spożywcze regularnie.

Tagi:,

Zostaw odpowiedź