fbpx

Już od lutego Google Chrome będzie blokowało reklamy

Google wykonuje sprytny i bardzo odważny ruch, aby uratować swój warty 35 miliardów dolarów biznes reklamowy.

O tym, że coraz większa liczba osób na świecie używa pluginów do blokowania reklam wiemy od co najmniej dwóch – trzech lat. Wiemy też, że Polska jest liderem tego zestawienia, zaś globalnie już blisko połowa internautów chce blokować reklamy z powodu ich nachalności, własnej wygody lub przekonania, że wszystko należy się im za darmo.

Jak wiadomo, aby uciec od reklamy internauci korzystają z adblokerów, jednak nie są one w 100 procentach skuteczne z prostej przyczyny. Także tutaj użytkownicy nie chcą płacić, stąd trudno sobie wyobrazić aby autorzy oprogramowania np. Adblocka Plus dokładali do interesu. Eyeo GmbH, firma stojąca za Adblock Plus zmieniła strategię wybiórczego przepuszczania reklam pojedynczych wydawców w zamian za profity finansowe i otworzyła specjalną platformę „The Acceptable Ads Platform”, której celem jest otwarcie się na jak najszersze grono reklamodawców – naturalnie tych, którzy spełniają wymagania programu. Oczywiście nie ma nic za darmo, dlatego, z ceny sprzedawanych reklam 80 procent pozostanie w kieszeni wydawców, zaś 20 procent jest rozdzielane między Eyeo, oraz firmy, które pomagają sprzedawać reklamy czyli przede wszystkim Google, ale także ComboTag oraz AppNexus.

Najwyraźniej platforma odniosła sukces, ponieważ Google stwierdził, że najwyższy czas na własne rozwiązanie tej naglącej sytuacji. Stąd koncern z Mountain View dołączył do koalicji “Better Ads Experience Program” (uczestniczy w niej także IAB). W założeniu przeglądarka Chrome od lutego 2018 zyska własny plugin do blokowania reklam i będzie on bezwzględny, ponieważ zablokuje także reklamy wyświetlane w ramach systemów AdWords i AdSense.

Patrząc na globalny trend blokowania reklam i jego postępujące tempo trudno się dziwić, że Google musiało podjąć kroki, które niejako wywracają do góry nogami fundamenty, na których stoi cała firma. Dzisiaj Chrome posiada więcej niż połowę rynku przeglądarek i dużo korzystniej będzie Google’owi przejąć kontrolę nad tym, jak blokowane są reklamy, gdyż w długim okresie być może pozwoli to „wykończyć” konkurencyjne adbloki reklamowe, które być może zostaną z czasem za zbędne.

Zostaw odpowiedź