fbpx

Kampania SMS – jak ją przeprowadzić?

Krótko i na temat w tytułowym zagadnieniu postanowili wypowiedzieć się fachowcy ze Splio, które pomaga firmom realizować projekty marketingowe z podobnego zakresu.

Chociaż infografika mówi o kampaniach SMS, to spora część uwag dotyczy kampanii MMS – takie mamy czasy, grafika rządzi informacją, nie odwrotnie.

 

Splio w swojej infografice pokazuje ciekawe połączenie kampanii SMS z kampanią mailingową. Chociaż wiadomość zostaje wysłana do odbiorcy jako SMS to zawiera link, który odsyła na stronę www przypominającą wiadomość e-mail.

 

To bardzo dobry pomysł aby dotrzeć do osób, których nie posiadamy w bazie mailingowej.

 

Sześć najlepszych praktyk kampanii SMS według Splio to:

1. Wyraźne poinformowanie o marce przeprowadzającej kampanię – w polu nadawcy oraz w treści.

 

2. Przedstawienie wartościowej treści oraz spersonalizowanie jej, w miarę możliwości.

 

3. W ramach personalizacji i geotargetowania warto przesłać adres najbliższego sklepu oraz ofertę z kodem rabatowym do wykorzystania w owym sklepie.

 

4. Kolejna sprawa to właściwe dopasowanie wielkości wiadomości graficznej do rozdzielczości ekranu urządzenia. Chociaż każdy telefon sam potrafi to zrobić, to o czytelność na różnych urządzeniach musi zadbać nadawca.

 

5. Analiza kliknięć w link wiadomości SMS oraz wykorzystania kodu rabatowego to podstawowy pomiar skuteczności kampanii – warto o nim pamiętać.

 

6. Rezygnacja z subskrypcji lub prośba o niewysyłanie więcej tego typu informacji reklamowych to święte prawo odbiorców – jak zawsze warto je uszanować i nie traktować tego jak straconej okazji do biznesu. Tak się robi dobry PR wokół swojej marki.

 

1 komentarz

  1. Andrzej 25-11-2013

Zostaw odpowiedź