Krótko i na temat w tytułowym zagadnieniu postanowili wypowiedzieć się fachowcy ze Splio, które pomaga firmom realizować projekty marketingowe z podobnego zakresu.
Chociaż infografika mówi o kampaniach SMS, to spora część uwag dotyczy kampanii MMS – takie mamy czasy, grafika rządzi informacją, nie odwrotnie.
Splio w swojej infografice pokazuje ciekawe połączenie kampanii SMS z kampanią mailingową. Chociaż wiadomość zostaje wysłana do odbiorcy jako SMS to zawiera link, który odsyła na stronę www przypominającą wiadomość e-mail.
To bardzo dobry pomysł aby dotrzeć do osób, których nie posiadamy w bazie mailingowej.
Sześć najlepszych praktyk kampanii SMS według Splio to:
1. Wyraźne poinformowanie o marce przeprowadzającej kampanię – w polu nadawcy oraz w treści.
2. Przedstawienie wartościowej treści oraz spersonalizowanie jej, w miarę możliwości.
3. W ramach personalizacji i geotargetowania warto przesłać adres najbliższego sklepu oraz ofertę z kodem rabatowym do wykorzystania w owym sklepie.
4. Kolejna sprawa to właściwe dopasowanie wielkości wiadomości graficznej do rozdzielczości ekranu urządzenia. Chociaż każdy telefon sam potrafi to zrobić, to o czytelność na różnych urządzeniach musi zadbać nadawca.
5. Analiza kliknięć w link wiadomości SMS oraz wykorzystania kodu rabatowego to podstawowy pomiar skuteczności kampanii – warto o nim pamiętać.
6. Rezygnacja z subskrypcji lub prośba o niewysyłanie więcej tego typu informacji reklamowych to święte prawo odbiorców – jak zawsze warto je uszanować i nie traktować tego jak straconej okazji do biznesu. Tak się robi dobry PR wokół swojej marki.
Bardzo fajnie pokazane ważne informacje, ale brakuje zdecydowanie najważniejszej – własna baza odbiorców. Kupiona nie ma sensu. Dodatkowo warto jeszcze pamiętać o odpowiednim czasie i częstowtliwości wysyłek: nie za wcześnie, nie za późno i co ważne – nie za często 🙂 Zresztą więcej o tym w pigułce tutaj: http://www.youtube.com/playlist?list=PLI3b3nAycXMa5kltapRsanpaul87Gh48C