fbpx

Kampania wielokanałowa na przykładzie kampanii Interia.pl

Interia.pl korzysta z zamieszania na rynku panującego po sprzedaniu przez Orange portalu WP.pl i nie zaprzestaje kontrataku. Co niezwykłe wśród polskich portali horyzontalnych, jest to ostrzał z pozycji wizerunku, a nie po raz kolejny nabijania sobie sztucznej liczby odwiedzających poprzez przejmowanie kolejnego napompowanego portaliku.

W Interii idzie strategiczna zmiana jakościowa.

 

 

Polskie podwórko portali horyzontalnych od wielu lat przepycha się w statystykach Gemiusa żyjąc w głębokim przekonaniu, że reklamodawców interesuje, kto z nich w danym miesiącu przyciągnął o milion więcej wirtualnych, dosłownie i w przenośni, dusz. W ramach tego cyrku coraz dowiadywaliśmy się o przejęciach dziwnych portali, które nijak nie pasowały do portfolio oraz profilu użytkowników portali horyzontalnych, ale zapewniały wzrost statystyk w myśl

 

Teraz Interia.pl bodaj jako pierwsza od wielu lat stawia na diametralna zmianę wizerunkową, która zaczęła od letniej kampanii informującej o zmianie identyfikacji. Następnie dowiedzieliśmy się o coraz większej liczbie szczegółów nowego logotypu oraz identyfikacji – nadzwyczaj udanej, bo konsekwentnej, odmiennej od reszty portali – pozornie poliftingowej WP.pl oraz typowo bulwarowego O2.pl. Jedynym ważkim konkurentem pozostawał Onet.pl – wyzwolony od nieporadnego zarządcy w postaci TVNu.

 

 

Jakie cele wizerunkowe postawił sobie zarząd portalu?

 

– Tworząc założenia do obecnej kampanii reklamowej, postawiliśmy sobie za cel wzmocnienie wizerunku Interii jako dojrzałego medium, którego zadaniem jest dostarczanie informacji z wielu obszarów naszego życia – mówi Filip Lenart, dyrektor Marketingu & PR Interii. – Takie były podstawy do stworzenia zarówno nowej identyfikacji marki, jak i naszej nowej strony głównej, a kreacje reklamowe są ich naturalnym dopełnieniem. Mają za zadanie podkreślić nowoczesność medium prezentującego szerokie spektrum informacji – wyjaśnia Lenart.

 

 

Jak widać, nie ma tu mowy o powiększaniu grona odbiorców. Jest za to namiastka misji, oraz jej celów praktycznych:

– Interia jako medium łączy w sobie mnóstwo różnorodnych elementów: od informacji o bieżących wydarzeniach, po ciekawostki z życia gwiazd show-biznesu oraz wiele innych wątków i obrazów. Nowe logo Interii wypełnione jest wieloelementowym wzorem, co zainspirowało nas do przygotowania animacji, w której każdy element mozaiki (wypełnienia, patternu) symbolizuje pojedynczą wiadomość publikowaną w portalu. Kreacje są stosunkowo oszczędne i minimalistyczne, tak aby jak najlepiej wyeksponować nowe logo i wykorzystać jego charakterystyczne liternictwo – dodaje Łukasz Lawrenz z agencji Eternal Monkeys.

 

Skoro wiemy już jak wyglądają szczegółowe cele oraz ich forma to pora przejść do istoty tematu, czyli wielokanałowości. Tutaj Interia.pl pochwaliła się dość szczegółową informacją na temat budżetu, mediów oraz czasu spotów – warto przeanalizować i zachować tego typu informacje.

 

 

Kampania rozpoczyna się 29 września i potrwa do końca 2014 roku. Jej łączny budżet w mediach to około 15 mln złotych. W pierwszym etapie prowadzona będzie część wizerunkowa, z czasem uzupełniana elementami produktowymi.

 

 

Dwudziestosekundowe spoty wyemitowane zostaną w telewizjach ogólnopolskich, takich jak Polsat czy TV Puls, oraz w kilkunastu kanałach tematycznych oraz w sieci kin Multikino i Cinema City. Spoty radiowe usłyszymy na antenie RMF FM, RMF Classic, RMF Maxx, Polskiego Radia: Jedynki i Trójki, Radia Kolor oraz stacji należących do sieci Time.

 

Tutaj można zobaczyć spot

 

 

Reklama prasowa obejmie kilkadziesiąt tytułów o zasięgu ogólnopolskim, takich jak „Twój Styl”, „Pani”, „Show”, „Grazia”, „Rzeczpospolita”, „Wprost”, „Press”, „Label Magazine”, „wSieci”, „CD-Action”, „PC Format”, „Auto Moto” i wiele innych. Ponadto prowadzona będzie kampania w internecie – od serwisów tematycznych, poprzez komunikatory, po serwisy społecznościowe.

 

Reklamy Interii pojawią się również na nośnikach zewnętrznych. Wykorzystane zostaną reklama ambientowa i outdoorowa. Wielkoformatowe nośniki agencji Jet Line (Motorway) oraz ekrany LED, administrowane przez agencję Admotion, będzie można zobaczyć w całej Polsce.

 

 

1 komentarz

  1. Wiadomo 25-10-2014

Zostaw odpowiedź