fbpx

Kanały marketingowe z najwyższym ROI według praktyków

Econsultancy badając przemysł e-mail marketingu w UK zadało niejako przy okazji licznej grupie fachowców od reklamy e-commerce pytanie o to, które kanały reklamowe wykazują najwyższy ROI.

Wyniki są godne uwagi, bo płyną wprost od osób, które faktycznie badają rezultaty działań marketingowych.

 

Trzy najlepiej zwracające się inwestycje w marketingu internetowym to SEO, e-mail oraz kontent marketing. Nieźle wypadł jeszcze marketing PPC przy czym w tym przypadku już co 10-ty respondent narzekał na mierny zwrot z inwestycji.

 

 

Jak widać na wykresie blisko drugiego krańca stawki mamy mobile marketing, gdzie co czwarty fachowiec od e-commerce nie potrafił doszukać się rosnących obrotów z tytułu tego typu reklamy.

 

Równie słabo oceniono reklamę banerową, tutaj odsetek niezadowolonych sięgnął 28%. Na pochwałę nie zasłużył także marketing bezpośredni offline (24% negatywnych opinii).

 

Jak zwykle blado wypadły social media – nawet połowa ankietowanych nie oceniła jednoznacznie pozytywnie skutków działań w tym kanale marketingowym.

Zostaw odpowiedź