fbpx

Pozycjonowanie lokalne. Kilka prostych wskazówek – część 1

Masz własną firmę, działasz na rynku lokalnym? Chcesz pozyskać nowych klientów?

Dowiedz się jak w prosty sposób znaleźć się wysoko na liście wyników wyszukiwania Google.

W erze urządzeń mobilnych możemy łączyć się z Internetem praktycznie w każdym miejscu. Jak podaje Google aż 97 proc. konsumentów wyszukuje informacji na temat lokalnych firm w sieci. Jeśli chcemy znaleźć najbliższą restaurację, hotel czy mechanika, wpisujemy w wyszukiwarkę interesującą nas frazę, a Google wyświetla nam najbardziej trafne wyniki. Co ciekawe, nawet jeśli sformułujemy ogólne zapytanie bez określenia miasta jako słowa kluczowego np. kosmetyczka, opony czy fryzjer, to i tak w pierwszej kolejności zobaczymy firmy i strony internetowe firm z okolicy. Dlaczego tak się dzieje? Wszystko dzięki możliwości geolokalizacji użytkownika przez Google.

Co powinien zrobić przedsiębiorca, aby jego firma znalazła się w czołówce wyników wyszukiwania? Oto kilka prostych wskazówek:

1. Dodaj informacje o firmie w Miejscach Google

W Miejscach Google możesz stworzyć własną wizytówkę swojej firmy. To unikalne narzędzie, które umożliwi Twoim potencjalnym klientom dostęp do informacji, jak, gdzie i kiedy mogą skorzystać z Twoich usług. Dzięki lokalnej wizytówce będziesz dostępny w Internecie nawet jeśli nie masz własnej strony internetowej. Od tego ile informacji będzie ona zawierała oraz jak bardzo będzie się wyróżniać zależy, na której pozycji w wynikach wyszukiwania będzie się wyświetlać. Oprócz najważniejszych informacji typu: zakres świadczonych usług, adres, telefon kontaktowy, dni i godziny otwarcia, adres strony internetowej, warto dodać także informacje dodatkowe np. możliwe sposoby płatności czy informacje na temat cotygodniowych ofert specjalnych. Możesz wyróżnić się dodając także zdjęcia np. siedziby firmy, filmy czy opinie. Koniecznie dodaj odpowiednią kategorię dla swojej firmy, wtedy pojawi się w wynikach wyszukiwania także po wpisaniu słów kluczowych dla branży, w której działasz.

2. Korzystaj z różnych baz i katalogów dla firm

Jeśli chcesz znaleźć się wysoko na liście wyników wyszukiwania Google koniecznie zamieść swoje dane teleadresowe w jak największej ilości baz dla firm np. Panorama Firm, Polskie Książki Telefoniczne, Firmy.net, Zumi. Każdy wpis o firmie w Google jest w rzeczywistości wielkim zbiorem informacji pochodzących z kilku różnych źródeł np. z katalogów firm. Duplikowanie danych firmy może mieć negatywny wpływ na jej pozycjonowanie, jeśli dane będą nieprawidłowe. Dlatego sprawdzajmy czy są one wszędzie identyczne.

3. Zadbaj o TrustRank swojej strony

ruskRank to algorytm badający „zaufanie” Twojej strony internetowej. Podstawą zdobywania pozycji w wyszukiwarce jest duża liczba linków przychodzących. Zadbaj o to, aby link do Twojej strony internetowej znalazł się w jak największej liczbie witryn. Ważna jest także obecność nazwy i danych firmy na innych stronach internetowych. Na wyższą wartość TrustRank wpływa także wiek strony, ilość zaindeksowanych podstron, czy ruch na stronie.

1 komentarz

  1. pretekst 13-07-2014

Zostaw odpowiedź