fbpx

Kim jest polski piwosz? Rynek piw w Polsce część 1

Na to pytanie odpowiadają wyniki badania AdvertTracking realizowane przez IRCenter oraz ResearchNowa. W rozeznaniu na rynku polskich piwoszy w Internecie wzięło udział około 2500 respondentów.

Czy badanie odpowiada na najważniejsze dla branży piwowarskiej pytanie: jak dotrzeć do najcenniejszych klientów? Sprawdźmy.

 

 

Kim jest typowy piwosz? To młody mężczyzna, mieszkaniec wsi lub dużego miasta, chociaż wyraźna przewaga miłośników piwa pojawia się już w ośrodkach powyżej 100 tysięcy mieszkańców. Spośród przebadanych osób, aż 73% trafiło do grupy piwoszy.

 

Charakterystykę demograficzną tej grupy można zobaczyć na poniższej grafice. Warto zwrócić uwagę, że piwa nie odmawiają sobie także kobiety. A w szczególności lubią je osoby młode w wieku do 24 lat, co akurat nie jest dobrym prognostykiem na przyszłość, przynajmniej z punktu widzenia społeczeństwa. Spożycie piwa spada wyraźnie dopiero w grupach wiekowych powyżej 45 lat, co może sugerować, że piwo to jednak nie samo zdrowie.

 

 

Co lubią piwosze podczas posiłku? Przede wszystkim przyjemność z posiłku i atmosferę, w której zjedzą i wypiją. Najmniej liczy się, co zaskakujące, cena. Ważna jest za to ekologia, stąd tak mocna pozycja piw wytwarzanych metodami naturalnymi.

 

 

Na koniec sklepy, w których kupują zapaleni miłośnicy piwa. Tutaj dominuje niepodzielnie Biedronka, pewne drugie miejsce zajmuje Lid, zaś trzecie Tesco. Reszta poniżej.

 

 

Zostaw odpowiedź