Na to pytanie odpowiadają wyniki badania AdvertTracking realizowane przez IRCenter oraz ResearchNowa. W rozeznaniu na rynku polskich piwoszy w Internecie wzięło udział około 2500 respondentów.
Czy badanie odpowiada na najważniejsze dla branży piwowarskiej pytanie: jak dotrzeć do najcenniejszych klientów? Sprawdźmy.
Drugą część omówienia wybranych fragmentów badania rozpoczniemy od analizy okazji do picia alkoholu z podziałem na piwo, wino i wódkę. Ciekawostką jest fakt, że wódka ma aż 44% zadeklarowanych wrogów. Dużą popularność zdobyło sobie w ostatnich latach wino, które coraz częściej pite jest do posiłku. Najbardziej towarzyskim napojem pozostaje piwo.
Następna część raportu traktuje o piwach i social media. Tutaj jak wiemy, jest kiepsko. Pomimo popularności piwa w Polsce, milionów na reklamy telewizyjne i radiowe, obecność potężnych piwnych marek w polskim social media to jedna wielka katastrofa. Jak widać na poniższym wykresie, badanie potwierdza tą konstatacje.
Zobaczmy jak piwosze reagują na reklamy piwa w Internecie. Jak widać, zaangażowanie na poziomie 35% to bardzo dobry wynik. Potencjał reklamowy z pewnością jest.