fbpx

Klienci e-sklepów: koszty transportu powinny być niskie, a wysyłka szybka

Co skłania e-konsumentów do częstszego korzystania z serwisów zakupowych? Na jakie problemy natrafiają podczas zakupów online? Odpowiedzi na te pytania znalazły się w najnowszym raporcie przygotowanym przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.

Gdyby koszty dostawy były niższe, produkty tańsze, a e-sklepy oferowałyby więcej zniżek, sprzedaż w sieci wzrosłaby. Jak wynika z badań, cena, jaką e-klient musi płacić za dostarczenie zakupów, jak i cena produktów oraz oferowane rabaty mają wpływ na to, jak często dokonuje on zakupu online.

Konsument ma świadomość, że na cenę ostateczną zakupów składa się nie tylko cena produktu, ale również koszt wysyłki. Niejednokrotnie sumaryczna kwota nie jest tak bardzo atrakcyjna jak wydawało się na początku i klient decyduje się na zakup w tradycyjnym sklepie. Jest to dowód na to, że konsument ma coraz większą wiedzę i świadomość mechanizmów rządzących sprzedażą internetową. A to stawia kolejne wyzwanie wirtualnym sprzedawcom

komentuje Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Z kolei wysokie koszty dostawy, zbyt długi czas oczekiwania na przesyłkę oraz trudności ze znalezieniem poszukiwanego produktu to problemy, z którym e-klienci spotykają się najczęściej.

Istotną rolę w e-handlu odgrywa dostawa, z którą to wiążą się dwa najczęściej wskazywane przez kupujących w internecie problemy. Z perspektywy sprzedających istotny jest tutaj świadomy wybór nie tylko partnera, któremu powierzy dostarczenie przesyłek, ale także portfolio oferowanych usług, obejmujące zarówno przesyłki efektywne pod kątem kosztów, jak i czasu dostawy

mówi Marek Cynowski, pełnomocnik ds. e-commerce Poczty Polskiej.

Badania pokazują, że jedna czwarta e-konsumentów nigdy nie spotkała się z żadnym problemem robiąc zakupy online (24 proc.).

Wyniki powyższego badania są dla mnie jasnym dowodem na to, że w e-commerce wybór partnera biznesowego do świadczenia usług transportowych to nie mniej ważny warunek sukcesu, niż jakość oferowanych produktów czy usability e-sklepu. I chociaż ktoś może powiedzieć, że to bardziej niż oczywiste, z mojego doświadczenia wynika, że nie wszyscy e-sprzedawcy rozumieją znaczenie tego elementu.

Osobnym problemem wydaje się wciąż widoczne w przypadku niektórych handlujących w sieci… zarabianie na kosztach wysyłki. Przyznam, że czasami zachodzę w głowę, dlaczego przy towarze o standardowych wymiarach i wadze widnieje cena przesyłki kurierskiej, oscylująca wokół 25 zł…

Zostaw odpowiedź