fbpx

Klienci obawiają się udostępniania swoich danych

Większość klientów, nie chce dzielić się swoimi danymi w zamian za lepszą ofertę handlową – wynika z badań przeprowadzonych przez Emailvision Holdings Ltd.

Jedynie 28% badanych twierdzi, że w zamian za lepszą ofertę są w stanie udostępnić swoje imię i nazwisko. 37% udostępni informację o swoim wieku, natomiast 38 % ujawni swoją płeć. Te wyniki jasno wskazują, że klienci ciągle nie widzą korzyści jakie może im przynieść udostępnienie marce części swoich danych.

Warto pamiętać, że nie tyczy się to wszystkich osób, 8% deklaruje że jest w stanie ujawnić nawet swój rozmiar bielizny, za lepiej ukierunkowaną ofertę.

 

Jedną z przyczyn braku zaufania może by nieufność wobec marki, która już wcześniej miała pewne problemy np. z wyciekiem informacji, złym katalogowaniem lub wadliwym rozsyłaniem wiadomości. 50% badanych stwierdziło, że po zapisaniu się do bazy dostaje e-maile z nieprawidłowo podanymi danymi, przy czym aż 40% zauważyła że w wiadomości pomylono ich płeć.

 

Należy również pamiętać, że zbyt nachalny e-mail marketing, może zwrócić klienta przeciwko marce. 75% przyznaje, że zrezygnuje z usług danej marki jeżeli będzie otrzymywało zbyt dużo wiadomości z nią związanych. Natomiast 71% badanych bardzo nie lubi niechcianych e-mail, zawierających informacje których nie zamawiała.

 

Wyniki jasno wskazują, że z klientem należy obchodzić się bardzo delikatnie. Wszystko robić z rozwagą oraz w odpowiednim czasie. Ważne jest żeby zwracać uwagę na drobne szczegóły jak płeć, czy wiek konsumenta. Badania pokazują, że nawet niewielki szczegół może na zawsze zrazić klienta do danej marki

Zostaw odpowiedź