fbpx

Kody QR: znamy i nie korzystamy

Kody QR to przykład innowacji pozornej. Ich jedynym zadaniem jest pominięcie czynności, która polega na wpisywaniu adresu strony producenta. Media poświęcają QR sporo czasu – niewspółmiernie dużo, do tego jaką wagę przywiązują do owych kodu zwykli ludzie.

Badanie MEC Analitycs and Insight przeprowadzone metodą CATI na słusznej próbie 3365 internautów wykazało, że tylko 15% użytkowników internetu zeskanowało kiedykolwiek taki kod.

To dość marny wynik jak na medium, które ma za zadanie ułatwiać życie. Szczególnie jeśli okaże się, że 86% badanych ma świadomość istnienia takiego narzędzia.

 

Dodatkowo trzeba pamiętać, że badanie było przeprowadzone na specyficznej grupie badanych osób. Gdyby zrobiono je na grupie w pełni reprezentatywnej wynik byłby dużo, dużo gorszy.

 

Używajmy więc kodów QR tylko tam, gdzie faktycznie zachodzi taka potrzeba i jesteśmy pewni, że wynikną z tego jakieś korzyści – dla obu stron.

Zostaw odpowiedź