Jak donosi Gazeta Wyborcza, a za nią Marketing Przy Kawie, Wrocław stanie się kolejnym po Krakowie miastem, gdzie spory fragment przestrzeni zostanie pozbawiony banerów, szyldów i ulotek.
Projekt władz Wrocławia jest odważny, ponieważ zakłada aż 210 hektarów w samym centrum. Kraków zdecydował się na mniej niż połowę tego obszaru.
Wrocławski park kulturowy będzie obejmował plac Kościuszki, Stare Miasto i Ostrów Tumski. Z pięknych zabytkowych kamienic znikną szpetne kolorowe reklamy – z informacji jakie uzyskała Gazeta Wyborcza wynika, że 90% z nich zostało powieszonych nielegalnie.
Władze miasta sporządziły już dokumentacje nielegalnych reklam i w najbliższym czasie rozpoczną upominanie właścicieli nieruchomości, którzy niszczą przestrzeń publiczną w swoim wąsko pojętym interesie.
Właściwie nasuwa się tylko jedno pytanie – kiedy Warszawa?