fbpx

Kolejne spadki Facebooka – infografika

Stało się. Wtorkowa sesja na Wall Street to kolejne drastyczne spadki Facebooka. Na zamknięciu sesji cena akcji FB pozostała na poziomie 31 dolarów co oznacza 9-procentowy spadek w stosunku do dnia poprzedniego.

Biorąc pod uwagę fakt, że zarówno Facebook jak i Google lwią część przychodów generują ze sprzedaży powierzchni reklamowych oraz analizując dane, które w postaci infografiki opracowała firma WordStream można powiedzieć, że wartość Facebooka podlega właśnie weryfikacji.

  • Google prezentuje reklamy w wielu własnych serwisach (Youtube, Blogger, Gmail) oraz na blisko 2 milionach stron internetowych w postaci sieci reklamowej. Facebook oferuje jedynie powierzchnie na własnym portalu.
  • Średni współczynnik klikalności (CTR) w sieci reklamowej Google wynosi 0,4%. Średni CTR na Facebooku to około 0,05%.
  • Sieć reklamowa Google oferuje więcej formatów reklam niż Facebook w tym reklamy wideo.
  • Facebook wbrew powszechnie panującym opiniom daje mniejsze możliwości dotarcia do potencjalnie zainteresowanego. Jako znaczące atuty Google’a wymienia się możliwości remarketingowe czy dopasowania reklamy prezentowanej użytkownikom do wyników ich zapytań do wyszukiwarki.

Więcej danych znajdziecie w poniższej infografice.

Zostaw odpowiedź