fbpx
allegro, e-commerce

Kolejne zmiany w Allegro.pl nadchodzą

Allegro.pl na 2019 rok przygotowało kolejne zmiany w swoim portalu aukcyjnym. Zbliżają one polskiego giganta do światowych standardów.

Wśród zapowiedzi Allegro.pl nie ma wielkich zaskoczeń. Raczej mamy do czynienia z zapożyczaniem rozwiązań już znanych z innych, globalnych portali typu marketplace.

Zacznijmy od tego, że już od 26 marca Allegro.pl zacznie maskować maile między nadawcą a odbiorcą. Oznacza to, że zniknie właściwie ostatnia możliwość na zawieranie transakcji i „znajomości” między kupującymi a sprzedającymi korzystając z portalu aukcyjnego. To oznacza, że może znacząco zmniejszyć się liczba wystawianych ofert, które dotychczas w wielu przypadkach były słupami ogłoszeniowymi. Szczególnie tyczyło się to lokalnego biznesu oraz firm świadczących usługi B2B. Ponadto Allegro.pl będzie filtrować wiadomości pod kątem niepożądanych fraz takich jak „sprzedaż poza Allegro”.

Następnie pojawi się opcja kupna z gwarantowanym czasem dostawy – prawdopodobnie 24 godzinami roboczymi. Wiadomo, że takie rozwiązania pojawiły się już dawno w Amazonie i niektórych sklepach internetowych.

Kolejnym zapożyczeniem jest odroczona płatność – klienci będą mogli płacić za towar z 30 dniowym terminem od momentu otrzymania przesyłki. Tutaj brakuje jeszcze szczegółów omawiających to rozwiązanie. Wszak ktoś musi kredytować taki zakup – sprzedawca, Allegro lub pośrednik finansowy.

W końcu pojawi się także w ramach portalu śledzenie przesyłek. Tego typu rozwiązania zawsze są problematyczne, ponieważ wymagają sprawnego połączenia z bazami danych wszystkich operatorów logistycznych w kraju. Zobaczymy jak Allegro.pl poradzi sobie z tym problemem.

1 komentarz

  1. Marta 27-03-2019

Zostaw odpowiedź