fbpx

Kolejne zmiany w Google – uwaga na generatory treści!

Google przyspiesza i po raz kolejny w tym roku zmienia algorytm swojej wyszukiwarki. Tym razem programiści z Mountain View wzięli na celownik witryny, które upychają słowa kluczowe.

Jako przykład podano tego typu witrynę z zastrzeżeniem, że nie tylko tak rażące przypadki zostaną zbanowane na dobre.

Druga część newsa powinna dużo mocniej zainteresować branże e-commerce. Pod nóż pójdą różnego rodzaju automatyczne generatory treści, które mają za zadanie tworzyć mocne linki pozycjonujące do właściwych stron. Radzimy więc mocno przyjrzeć się swoim metodom pozycjonowania się – mogą posypać się bany. Google Polska przewiduje, że zmiana wyników może dotknąć nawet 5% zapytań. W przypadku sklepów pozycjonujących się na długi ogon różnica może być zauważalna.

Z całej treści newsa podanego przez Google można odczytać jeszcze jedną wskazówkę. Pomimo tego, że zapewniano nas od jakiegoś czasu, że Google niezbyt przejmuje się słowami kluczowymi na stronie warto mocno o nie zadbać. Ku uwadze cytat z bloga Google Polska: „Optymalizacja może np. polegać na właściwym dobraniu słów kluczowych, aby upewnić się, że na stronie znajdą się najbardziej odpowiednie wyrazy, a nie tylko fachowe terminy, których zwykły użytkownik nigdy nie wpisze do wyszukiwarki”.

Zostaw odpowiedź