fbpx
kurier

Kolejne zmiany w Poczcie Polskiej

Nasz narodowy operator pocztowy poinformował o wprowadzeniu zmian w świadczonych usługach. Paczki mają teraz być dostarczane do adresatów (w zależności od wybranej usługi) w ciągu 24 lub 48 godzin. Poczta Polska deklaruje również, że zapewni bezpłatne ubezpieczenie i elektroniczny monitoring przesyłki.

Operator pocztowy wprowadził nowy podział usług. Od stycznia klienci mogą korzystać z:

  • Paczki 24;
  • Paczki Ekstra 24;
  • Paczki 48.

Wszystkie przesyłki objęte są gwarantowanym terminem doręczenia i ubezpieczeniem.

Paczka Ekstra 24 gwarantuje dostarczenie przesyłki następnego dnia na terenie całego kraju, natomiast Paczka 24 – w wyznaczonej strefie A. Pokrywa ona 70 proc. Polski

tłumaczy Sławomir Żurawski, dyrektor obszaru paczkowego Poczty Polskiej.

Udostępnienie usługi Paczka Ekstra 24 oznacza dla klientów Poczty Polskiej możliwość zdefiniowania czasu doręczenia. Nadawca zyska możliwość określenia zarówno dnia, jak i godziny dostarczenia przesyłki. Zmieniły się również ceny tych usług.

kurier

Rewolucyjne wręcz zmiany dotkną przesyłek kurierskich Poczty Polskiej. Po zmianach Pocztex odbierze przesyłkę bezpośrednio od klienta – po złożeniu zamówienia telefonicznego lub online – i dostarczy do adresata, bez konieczności wizyty w placówce. Oznacza to, że Poczta zrówna zakres oferowanych przez siebie usług w zakresie przesyłek kurierskich z rynkową konkurencją. Chciałoby się napisać nareszcie. Potwierdza to dyrektor obszaru paczkowego Poczty Polskiej:

Pocztex stanie się usługą stricte kurierską. Nie będzie obsługiwany w placówkach pocztowych. Zdecydowanie chcemy pozycjonować tę usługę dla klientów biznesowych.

Operator zapowiedział również wydanie nowej aplikacji e-Nadawca, dzięki której klient będzie mógł przygotować przesyłkę do nadania, zarządzać nią, wydrukować etykietę, a później śledzić, sprawdzać terminowość i otrzymywać raporty dostarczenia.

Obecnie co piąta paczka w kraju przesyłana jest za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmiany mają pomóc w zwiększeniu liczby paczek oraz w coraz aktywniejszym działaniu w obszarze e-commerce. Podobne przeprowadzili już najwięksi europejscy operatorzy.

Poczta Polska zakłada bardzo duży wzrost swoich udziałów w tym rynku. I tym samym strategicznie zakłada, że przychody z niego będą w znacznej mierze pokrywać tendencje spadkowe w tradycyjnych przesyłkach, szczególnie w przesyłkach listowych

wyjaśnia dyrektor obszaru paczkowego.

Rynek e-commerce, czyli handel internetowy, ma pozwolić Poczcie Polskiej odnaleźć się w nowej sytuacji i dać spory wzrost. Portfel operatora ma powiększyć się o usługi finansowe, wsparcie firm i udział bezpośredni w sprzedaży produktów.

Nie chcemy być tylko operatorem dla e-commerce. Poczta Polska chce być e-commerce. Chcemy nie tylko uczestniczyć w prostym przesyle paczek, lecz także w całym łańcuchu dostaw wraz z usługami dodatkowymi takimi jak: finansowanie przedsiębiorców, finansowanie zakupów, obsługa płatności, obsługa zwrotów oraz wsparcie działalności firm e-commerce

twierdzi Sławomir Żurawski.

Trzeba przyznać, że w ciągu ostatnich miesięcy Poczta Polska nadrabia lata zaniedbań i zaczyna oferować coraz ciekawsze portfolio e-usług, które są przyjazne dla klienta (pisaliśmy o tym tutaj i tutaj). Kluczowe jest to, że narodowy operator pocztowy przestaje się nam kojarzyć wyłącznie z zakurzonym molochem, który jedynie trwa. Poczta sięga po nowoczesne sposoby generowania zleceń – platforma Envelo i nowe mobilne aplikacje są najlepszymi przykładami. Co jeszcze ważniejsze, te działania zaczynają przynosić spodziewane rezultaty.

Oby tak dalej! Trzymam za Pocztę Polska kciuki, ale to dopiero początek drogi. Zmian do wprowadzenia zostało jeszcze całkiem sporo!

Zostaw odpowiedź