fbpx
logo_komisja_europejska

Komisja Europejska: 63 procent sklepów z UE nie przestrzega praw konsumenta

Te problematyczne wyniki podała w ostatnich dniach do wiadomości Komisja Europejska po przeprowadzeniu badań.

 

Badania nie zostały przeprowadzone szczególnie szeroko. Sprawdzono raptem 697 stron www z całej Europy, co jest kroplą w morzu setek tysięcy sklepów. Nie podano także żadnej metodologii doboru stron, ani krajów, z których właściciele owych sklepów pochodzą. Innymi słowy, najpewniej mamy tu do czynienia z PR-ową zagrywką ze strony Komisji Europejskiej, która tym sposobem, próbuje zwrócić uwagę właścicieli sklepów na europejskie przepisy chroniące konsumentów.

Tak czy inaczej przedstawiciele Komisji Europejskiej udali się na łowy i ustalili, że prawie 2/3 ze skontrolowanych sklepów nie informuje konsumentów (lub nie robi tego prawidłowo) o prawie do zwrotu towaru w ciągu 14 dni. Jak zauważa KE w swoim komunikacie około 1/3 robi e-przedsiębiorców podaje informacje wymagane prawem nieprawidłowo lub w sposób niepełny.

Przykładowe błędy to:

  • brak danych rejestracyjnych przedsiębiorcy / właściciela strony
  • brak ostatecznej ceny
  • brak końcowych kosztów wysyłki
  • brak szczegółowe specyfikacji produktu

Co więcej, Komisja Europejska postanowiła poinformować e-przedsiębiorców o błędach na ich stronach i… nie wszyscy je poprawili. W dalszym ciągu około 12 procent łamało przepisy prawa.

sweep

Jaki z tego wniosek? Upewnijmy się, że nasz sklep jest na bieżąco ze wszystkimi najważniejszymi przepisami, które obowiązują w handlu internetowym, szczególnie chodzi o ustawę z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta oraz o ustawę o ochronie danych osobowych.

Zostaw odpowiedź