fbpx

Komunikacja po zakupie, głupcze 1

Accent, agencja świadcząca usługi marketingowe wspomagające budowanie długotrwałych relacji marek z klientami zaprezentowała badanie, z którego wynika, że komunikacja marki z konsumentem po zakupie urasta do rangi prawdziwie wartościowego marketingu.

I ma to sens, ponieważ kupujemy produkty i usługi po to, aby zdyskontować przed zakupowe obietnice marek.

 

87% respondentów przepytanych przez Accent stwierdziło, że ważniejsze jest pozytywne doświadczenie w kontakcie z marką po zakupie niż przed. Nie jest to wielkie zdziwienie – przed zakupem doświadczamy komunikatów reklamowych, po zakupie konfrontujemy je z rzeczywistością. Marka wygrywa wtedy, gdy owa konfrontacja kończy się sukcesem.

 

Gdzie najłatwiej może powinąć nam się noga? 80% respondentów przyznało się, że najczęściej po zakupie myśli o marce w momencie, gdy jej produkt ulegnie awarii. 62%, gdy rozważa kolejny zakup, zaś 58%, gdy jest zadowolona z jakości produktu, obsługi, lub usługi. 53% zastanawia się nad marką, gdy udziela rekomendacji zakupowej rodzinie lub przyjaciołom. Tylko 5% w ogóle nie myśli firmie, której produkty lub usługi użytkuje.

 

 

Przejdźmy do szczegółowego feedbacku. W przypadku pozytywnych doświadczeń, aż 80% respondentów kupuje kolejne produkty marki. Tylko 1 procent mniej chwali markę swojej rodzinie i znajomym. Mniej więcej co trzecia osoba pisze recenzje online, przystępuje do programów lojalnościowych lub subskrybuje mailing.

 


W przypadku negatywnych doświadczeń, 65% skarży się rodzinie i znajomym, 60% szuka pomocy ze strony marki, 41% siarczystego e-maila ze skargą, zaś 32% puszcza w świat złą nowinę – pisze recenzje online. Podobnie czyni 19%, które skarży się światu przez social media.

Zostaw odpowiedź