fbpx

Komunikacja po zakupie, głupcze 2

Accent, agencja świadcząca usługi marketingowe wspomagające budowanie długotrwałych relacji marek z klientami zaprezentowała badanie, z którego wynika, że komunikacja marki z konsumentem po zakupie urasta do rangi prawdziwie wartościowego marketingu.

I ma to sens, ponieważ kupujemy produkty i usługi po to, aby zdyskontować przed zakupowe obietnice marek.

 

W drugiej części omówienia raportu Accent opowiemy o tym, w jaki sposób konsumenci komunikują się z marką przed zakupem i po zakupie. Jeśli chodzi o komunikowanie się przed zakupem to dwie najważniejsze czynności to przeczesywanie Internetu oraz poszukiwanie wyprzedaży danej marki. Trzecia, mniej popularna to fizyczna interakcja z produktem w sklepie.

 

 

Z kolei po zakupie najpopularniejszą strategią jest brak jakiejkolwiek interakcji – tak czyni więcej niż połowa ankietowanych. Ledwo co piąty rekomenduje produkty dalej lub umieszcza recenzje online. Jak widać – na tym polu jest wiele do zrobienia. Klient, który skorzystał z naszej oferty to najlepsza i najtańsza reklama na świecie – wystarczy ją tylko odpowiednio aktywować.

 

 

Jak to uczynić? To już kwestia indywidualnego stylu komunikacyjnego marki. Tak czy inaczej, warto byłoby wiedzieć jakie formy komunikacji preferują konsumenci. 45% chciałoby komunikować się mailowo, 34% zaś telefonicznie – to jasny sygnał aby dbać o dostępność linii telefonicznych. Wszystkie inne formy są marginalne – poza kontaktem ze sprzedawcą w sklepie.

 

Zostaw odpowiedź