fbpx
hm_logo

Koniec darmowych dostaw w H&M?

Szwedzki H&M to kolejny sprzedawca modowy, który przymierza się do wprowadzenia ograniczeń darmowych dostaw i zwrotów.

Opisywaliśmy już przypadek Zalando na włoskim rynku, które szuka optymalnego progu darmowej dostawy w różnych krajach. W tym miesiącu informowaliśmy o brytyjskim ASOSie omal nie zrujnowanym z powodu nadmiernej ilości zwrotów od klientów, a raczej użytkowników, którzy po kilku dniach korzystania z ubrań zwracają je masowo.

H&M podszedł do sprawy podobnie jak Zalando – uznał, że najtańsze zamówienia nie mogą być dłużej bezpłatne i powiedział basta wprowadzając próg kwotowy w wysokości 25 euro. Dotyczy to oczywiście użytkowników skupionych w klubach klienckich, jakie prowadzi H&M. Aktualnie klub kliencki działa w 16 krajach, co na tle 71 krajów, w jakich obecny jest nordycki gigant nie powala.

Ale Szwedzi zapowiadają rozszerzenie swojego programu lojalnościowego na inne kraje potwierdzając sensowność tego typu rozwiązań. Jednocześnie utrzymają próg 25 euro na bezpłatne zamówienia (Dla klubowiczów w Polsce próg to 70zł).

H&M podobnie jak inni modowi detaliści przeżyło bardzo trudny rok. Firma przechodzi restrukturyzację z powodu pogarszającej się sytuacji finansowej. Ma ona związek z potężną konkurencją i presją cenową ze strony konkurentów. W niemniej słabej sytuacji znajduje się ASOS. Akcjonariusze Zalando także narzekają na pogarszające się wyniki niemieckiego giganta e-commerce.

 

Zostaw odpowiedź