fbpx

Koniec Google AdWords – od dziś mamy Google Ads

Po wielu latach promowania marki AdWords Google uznał, że pora na zmiany, gdyż słowo „words” nie przystaje już do dzisiejszych czasów.

Czasy zmieniają się, a my wraz z nimi. Dlatego dzisiaj większość kliknięć w system AdWords przechodzi przez kampanie Shopping lub reklamy graficzne, a nie klasyczne reklamy tekstowe. Taki jest też główny powód zmiany najpewniej najpopularniejszego na świecie system reklamowego online.

To pokazuje także w jak niestabilnym środowisku biznesowym dzisiaj żyjemy. System, który doprowadził Google na sam szczyt amerykańskiego biznesu nowoczesnych technologii, obok Apple’a i Microsoftu, bez zmian, jakie Google uczyniło w ostatnich latach, zacząłby drastycznie tracić na znaczeniu. Coraz mniej chętnie klikamy w reklamy tekstowe, prezentacja produktów zyskuje coraz bardziej na znaczeniu, podobnie jak marketing natywny. O ile w ogóle mamy ochotę w nie klikać, bo wolimy korzystać z pluginów adblokowych. Ale i na to Google znalazło sposób tworząc własny system blokujący reklamy, niczym strażak, który po godzinach pracy para się podpalaniem.

Warto przy tym przypomnieć kilka ciekawostek na temat AdWords. Zacznijmy od tego, że system ten został przez właścicieli Google odkupiony od innej firmy za stosunkowo niewielkie pieniądze. Idea AdWords nigdy nie została wymyślona w ramach koncernu Google. System był używany w innych wyszukiwarkach tamtego okresu, ale z czasem Google postanowiło ograniczyć go wyłącznie do własnego ekosystemu informacyjnego.

Głównym powodem wdrożenia AdWords była zła sytuacja finansowa Google’a, który w okresie przed rokiem 2000 żył wyłącznie z dotacji aniołów biznesu i funduszy inwestycyjnych. Te ostatnie przelewając na konto Google milionowe kwoty zażądały aby spółka powołała dyrektora finansowego, który postawi tę młodą i niezwykle perspektywiczną wtedy firmę na nogi. Stanowisko to objął wysoko postawiony wówczas menadżer Novella – Eric Schmidt. Reszta jest historią.

Zostaw odpowiedź