fbpx

Konsumenci w USA: reklamy lubimy w TV i prasie

Adobe przeprowadził badanie, które miało odpowiedzieć na pytanie jaki jest status reklamy internetowej na tle innych form komunikacji marek z klientami. Wyniki są zaskakujące, bo konsumenci lubią reklamę, ale nie w internecie.

Podstawową formą komunikacji z marką jaką lubią konsumenci jest reklama prasowa. Tak odpowiedziało aż 45% badanych. Niewątpliwie, dobra reklama prasowa od dawna traktowana jest jak małe dzieło sztuki. Trafia ona jednak do dość wąskiego grona wysmakowanych miłośników marki.

23% respondentów twierdzi, że lubi oglądać reklamy w telewizji, zaś jedynie 11% lubi oglądać reklamy na stronach internetowych. Co więcej, aż 2/3 konsumentów twierdzi, że reklama w telewizji jest lepsza i skuteczniejsza od reklam on-line. Główne zarzuty pod adresem reklamy internetowej to po prostu fakt, że jest wkurzająca. Następnie: rozprasza uwagę, jest jej zbyt wiele oraz jest inwazyjna. Trzeba przyznać, że badanie przynosi sporo tematów do przemyśleń dla wszystkich “kreatorów” reklam on-line.

 

Fatalny wynik zanotowała także reklama outdoorowa – billboardy lubi tylko 10% konsumentów w USA.
całe badanie dostępne tutaj

http://www.adobe.com/aboutadobe/pressroom/pdfs/Adobe_State_of_Online_Advertising_Study.pdf

a na deser kilka reklam prasowych

http://adsoftheworld.com/files/images/HAstairs.jpg
http://adsoftheworld.com/files/images/BMW-SERIE5-XPO-COL.jpg
http://adsoftheworld.com/files/images/SebastienBMW.jpg

Zostaw odpowiedź