fbpx

Korzystna grupowa strategia. Część II

Zakupy grupowe mogą być źródłem znacznych korzyści dla współpracujących z nimi firm, których coraz większa ilość docenia zalety portali tego typu. Dla przykładu serwis Gruper prezentuje obecnie co miesiąc ponad 2000 ofert różnego rodzaju przedsiębiorstw.

  1. Określ grupę docelową działań

Dokładnie wskaż, do kogo chcesz skierować swoją ofertę za pomocą zakupów grupowych.

Z raportu PBIwynika, że na portalach grupowej sprzedaży najczęściej dokonują transakcji ludzie młodzi w wieku 15–34 lata. Osoby te stanowią 58% wszystkich użytkowników tego typu serwisów. Liczną grupą są także osoby w wieku 35–44 lata (17%). Z danych PBI wynika, że nieco częściej z portali zakupów grupowych korzystają kobiety (59%) niż mężczyźni (41%). To istotne wskazówki przy opracowywaniu strategii współpracy z portalem sprzedaży grupowej. Warto je również wziąć pod uwagę przy wyborze produktu czy usługi prezentowanej w serwisie oraz na etapie przygotowywania szczegółów oferty i jej opisu. W tym ostatnim zadaniu pomogą copywriterzy portalu.

  1. Dokonaj rzetelnej analizy potencjalnych zysków i kosztów

Przed przystąpieniem do rozmów z firmą zajmującą się sprzedażą grupową koniecznie zrób bilans potencjalnych zysków i obciążeń związanych z wystawieniem oferty. Tylko rzetelna analiza i dobre planowanie pozwolą na odpowiednie przygotowanie parametrów oferty i dostosowanie jej do potrzeb i możliwości przedsiębiorstwa. Dzięki zakupom grupowym możesz szybko dotrzeć do potencjalnych klientów z informacją o swojej firmie, często dużo taniej i skuteczniej niż za pośrednictwem reklamy w prasie lokalnej, radiu czy internecie. Przed przystąpieniem do współpracy rzetelnie oceń swoje możliwości i zasoby, jakimi dysponujesz. Z publikacją oferty na portalu zakupów grupowych powinno się bowiem wiązać odpowiednie przygotowanie i zapewnienie sprawnej logistyki. Ważne, by zwrócić również uwagę na takie aspekty, jak wzmożony ruch na stronie internetowej, zwiększenie liczby klientów lub zamówień w krótkim czasie czy też konieczność zapewnienia dodatkowych materiałów informacyjnych w związku ze wzrostem zainteresowania konsumentów.

  1. Zadbaj o lojalność klientów

Jednym z najczęstszych błędów firm decydujących się na współpracę z portalami zakupów grupowych jest brak odpowiedniego przygotowania na spotkanie z pozyskanymi nowymi klientami. Jeśli chcesz zdobyć lojalnych i powracających odbiorców, zadbaj o to, by każda osoba, która przychodzi do Ciebie z kuponem, została dobrze obsłużona i zmotywowana do dalszego korzystania z Twoich usług. Absolutną podstawą jest potraktowanie jej tak samo, jak pozostałych nabywców. Jeśli poczuje się klientem drugiej kategorii, osiągniesz efekt odwrotny do zamierzonego. Nie tylko nie skorzysta więcej z Twoich usług, prawdopodobnie opowie innym o swoich negatywnych doświadczeniach. Warto jednak pójść o krok dalej. Każda osoba odwiedzająca po raz pierwszy Twój zakład, sklep czy witrynę internetową jest potencjalnym stałym klientem. Korzystne więc będzie zdobycie jej danych i zachęcenie do korzystania z Twoich usług w przyszłości. Dobrym rozwiązaniem może być przygotowanie dalszych promocji lub specjalnego programu lojalnościowego.

Dodatkowym aspektem związanym z lojalnością, który warto wziąć pod uwagę, podejmując współpracę z portalem zakupów grupowych, jest dbałość o spójność komunikacyjną i dobre relacje z wszystkimi grupami klientów. Jeśli zdecydujesz się na wystawienie oferty za 50% jej wartości, pomyśl, jak odbiorą to Twoi stali klienci. Być może należy w tym czasie przygotować dla nich jakąś szczególną propozycję, by poczuli, że są dla firmy równie ważni jak nowi nabywcy.

  1. Bądź pewny siebie, słuchaj ekspertów

Specjaliści reprezentujący portal zakupów grupowych mogą być dla Ciebie źródłem nieocenionej wiedzy w zakresie przygotowania oferty i sposobu jej zaprezentowania tak, aby zainteresowała odbiorców. Jeśli współpracujesz z renomowanym serwisem, możesz spodziewać się profesjonalnej obsługi specjalistów w zakresie sprzedaży i wsparcia copywriterów. Jeśli dobrze przygotowałeś się do rozmów, będziesz wiedział, jakie parametry może mieć oferta, by była dla Twojej firmy źródłem korzyści. Być może eksperci reprezentujący portal wskażą Ci nowe możliwości i będą przekonywać do rewizji Twoich planów. Posłuchaj ich i daj sobie czas na ponowne, spokojne przemyślenie i przeliczenie wszystkich danych. Zakupy grupowe są po to, by pomóc Ci osiągać Twoje cele – korzystaj z nich świadomie i z rozwagą, a pomogą Ci zdobyć nowych klientów i zwiększać zyski.


Autorem artykułu jest Tomasz Dalach, artykuł pochodzi z Mensis.pl nr 7, Pierwsza część dostępna tutaj: Strategia zakupów grupowych


Zostaw odpowiedź