fbpx

Kryptonim Collins

Jedna z największych firm wysyłkowych w Europie – OTTO, pracuje nad nowym sklepem internetowym, który miałby pomóc w zwiększeniu udziałów w niemieckim e-rynku. W tym celu firma chce zainwestować aż 300 milionów Euro.

Dziennikarze Die Welt zastanawiają się, czy pod kryptonimem Collins (nazwa projektu stworzenia e-biznesu z modą i akcesoriami do domu skierowanego głównie do kobiet) nie kryje się sprowadzenie do Europy amerykańskiego podmiotu Crate & Barrel – http://www.crateandbarrel.com .

Otto to grupa, która wyrosła na handlu wysyłkowym za pośrednictwem katalogów, a obecnie ma silną pozycję w sprzedaży online. Rozwój niemieckiego e-rynku zmienia jednak otoczenie konkurencyjne przedsiębiorstwa, które nie sprowadza się już do dotychczasowych przeciwników pokroju Quelle czy Neckermann, ale przede wszystkim do nowych graczy jak Amazon czy Zalando. Przekłada się to w pewnym stopniu na rozwój grupy w handlu internetowym, który osiąga niższe wartości niż cały rynek. Jednak strategia wolnych wzrostów wcale nie musi oznaczać biznesowego niepowodzenia. Strategia firmy w obszarze sprzedaży online jest względnie defensywna i zakłada wzrost z uwzględnieniem zyskowności (inaczej niż np. Zalando, które kupując udziały rynkowe, dopuszcza straty).

A jak radzi sobie grupa OTTO w Polsce? Sam sklep otto.pl zakończył swoją działalność na naszym rynku, za to pozostałe podmioty – Bonprix.pl czy Limango.pl pozostają aktywne marketingowo i zbudowały silne pozycje w polskim e-handlu.

Zostaw odpowiedź