fbpx

Kryształy Symetrii: Co i kto się liczy w e-commerce?

Raport Kryształy Symetrii miał za zadanie wskazać najbardziej innowacyjne serwisy e-commerce w Polsce. Badanie zostało zrealizowane w 7 obszarach, które uznano za znacząco w następującej kolejności:

  • aktywizacja społeczności wokół marki (23%)
  • zaawansowana prezentacja produktu (19%)
  • retencja i utrzymanie użytkownika (14%)
  • personalizacja (12%)
  • wykorzystanie social media (11%)
  • multiplatformowość (11%)
  • zaawansowane mechanizmy wyszukiwania (10%).

 

Z całego badania ten element wydaje się najcenniejszy, gdyż wskazuje na jakich aspektach e-handlu warto skupić uwagę, aby osiągnąć sukces. Pierwszy element bez dwóch zdań jest najtrudniejszy do realizacji i wykracza znacznie poza techniczne aspekty sprzedaży w sieci. Spora część pozostałych w jakiś sposób wiąże się z pierwszym.

 

Wynika to z przekonania, że innowacja rodzi się na styku wnoszenia wyraźnych korzyści dla konsumenta wraz z obniżaniem kosztów wewnątrz przedsiębiorstwa.

 

Przejdźmy do sedna: Najlepsze w Polsce okazało się Allegro.pl. Doceniono w nim bogate rozwiązania mobilne w postaci lekkiej wersji strony oraz aplikacji mobilnych. Doceniono także innowacyjne testy Allegro, cokolwiek to znaczy. Ocena ogólna to 66%.

 

Kolejne mamy Ceneo.pl – tutaj doceniono wyszukiwarkę produktów oraz ich prezentacje w postaci obrazów 3D, filmów oraz zdjęć wysokiej rozdzielczości.

 

Trzecie miejsce to sklep Orange.pl – wyróżnienie za sprzedaż produktów powiązanych oraz opinie przy produktach.

 

Militaria.pl – podobnie jak powyżej.

 

Answear.com – nagroda za prezentację produktów oraz wyników wyszukiwania.

 

DeeZee.pl – tutaj doceniono ponoć najważniejszy aspekt w postaci budowania społeczności, mimo to sklep zajął dopiero 6 miejsce.

 

Conrad.pl – po raz kolejny wyróżnienie za wyszukiwanie oraz dobrą prezentację produktów. Nieźle wygląda także prezentacja produktów powiązanych.

 

Euro.com.pl – tutaj nie do końca rozumiem jurorów – jednym z elementów wyróżniających jest sposób prezentacji produktów. Jednak nie spotkałem się jeszcze z pozytywną opinią na ten temat w Euro.com.pl.

 

Bon Prix.pl – udane przejście z off-line do on-line. Wyróżnienie za stronę mobilną i ogólną przejrzystość serwisu.

 

Presto.pl – dużo ciepłych słów za personalizacje, stronę mobilną oraz działalność w social media.

Pełny raport:

http://krysztalysymetrii.pl/pobierz3

Zostaw odpowiedź