fbpx

Księgarnie internetowe notują kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży

Sprzedaż w księgarniach internetowych rośnie. Czytelników skłaniają do zakupów w sieci niższe ceny i wygoda. Coraz częściej również kupujemy przez internet podręczniki.

W tym roku uczniowie klas pierwszych skorzystają z podręcznika przygotowanego i dystrybuowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

W związku z tym w Bonito.pl sprzedaż tzw. boksów, czyli kompletów książek do klas 1-3, zmalała o ok. jedną trzecią.

Sprzedaż podręczników dla uczniów wyższych klas szkół podstawowych i klas gimnazjalnych jednak zdecydowanie wzrosła.

W tym roku sprzedaż podręczników szkolnych w internecie zdecydowanie wzrosła, pomimo wprowadzenia darmowego podręcznika. U nas wzrost ten wyniósł ok. 60 proc.

mówi Wojciech Mazia, właściciel księgarni internetowej Bonito.pl.

Jego zdaniem nie tylko sprzedaż podręczników przenosi się do sieci. Dlatego na ten trend konieczna jest odpowiedź ze strony księgarni, szczególnie tych mniejszych.

Rynek księgarski jest w Polsce w tej chwili ustabilizowany, znaczna część sprzedaży z roku na rok przenosi się jednak do internetu oraz do dużych księgarskich sieci i hipermarketów. Księgarnie stacjonarne zdecydowanie próbują wchodzić na rynek online. Nie kojarzę natomiast żadnej firmy, która z internetu przeniosłaby się do sprzedaży rzeczywistej

podkreśla właściciel księgarni internetowej Bonito.pl.

Księgarnia co roku notuje kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży i dąży do zdobycia połowy rynku. Poza sezonem podręcznikowym największym powodzeniem cieszą się beletrystyka i książki dla dzieci.

Klienci kupują coraz mniej map i atlasów ze względu na ich digitalizację, dlatego ta kategoria książek notuje u nas spadek sprzedaży. Audiobooki sprzedają się zgodnie z trendem w naszej ogólnej sprzedaży, czyli również książek papierowych. Nie zauważyliśmy dużego wzrostu sprzedaży. Jest duża grupa osób, która nigdy nie przekona się do audiobooków, bo woli czytać tekst zamiast słuchać.

mówi Mazia.

Zostaw odpowiedź