fbpx

Kto i za ile kupuje reklamę na YouTube.com?

O tym, że reklama video rośnie na świecie wiemy już wszyscy. Pytanie kto z niej korzysta jest za to nadal dość dużą niewiadomą. Pewne wskazówki możemy odnaleźć w badaniu „Top 10 Brands on YouTube 2015” przygotowanym przez Pixability (pixability.com) oraz „otabelkowanym” przez eMarketera (emarketer.com).

Wynika zeń, że wszyscy najwięksi reklamodawcy YouTube to marki z USA. I zostawiają tam raptem 12 milionów dolarów rocznie!

 

 

YouTube.com to instytucja reklamowa z bodaj najbardziej liniowo rozłożonymi dochodami na świecie. Co innego powiedzieć, gdy obroty w samym USA sięgają 2.2 miliarda dolarów, zaś dziesięciu największych reklamodawców generuje ułamek procenta całości?

 

203363

 

Aktualnie największym reklamodawcą jest Wal-Mart, który zostawia w YouTubie ponad 5 milionów dolarów. Sieć sklepów target zostawia z kolei nieco ponad 3 miliony dolarów, zaś Amazon nieco ponad 2 miliony. Jak na tak potężne marki są to kwoty wręcz niedorzeczne. Warto przy tym pamiętać, że co najmniej kolejne 2.05 miliarda YouTube zarobił w 2015 roku poza granicami USA. Szacunki dochodów samego YouTube mówią o kwotach większych, ale najpewniej uwzględniają kwoty poza reklamą video.

 

186659

 

Właściciel YouTube’a, Google twierdzi, że firma przyniosła 3 miliardy obrotów już w 2014 roku, zaś w ubiegłym będzie to już 4.3 miliarda dolarów globalnie. Po odjęciu kosztów pozyskania ruchu oraz treści przychody YouTube’a i tak wyniosły 1.55 miliarda dolarów. Pół miliarda podstawowych kosztów to nie mało, a nie ma co ukrywać, że z pewnością serwery generują co najmniej drugie tyle.

 

186662

 

Jak widać, pytanie o to, kto i za ile kupuje reklamę na YouTube pozostaje w dalszym ciągu nie do końca wyjaśnioną propozycją. Chyba, że przyjmiemy dane Pixability za dobrą monetę – wtedy pozostaje stwierdzić, że u YouTube’a reklamę kupują prawie wszyscy.

 



Zostaw odpowiedź