fbpx

Która branża jest największa na Facebooku?

Listopadowy Fanpage Trends nadszedł i ogłosił, że polski Facebook zebrał w ubiegłym miesiącu 12.86 miliona osób, z czego 6.68mln to kobiety, zaś najwięcej w wieku 19-25, 26-33 oraz 13-18. Największe fanpage’e to Serce i Rozum (2.4 miliona), Play (2.2 miliona) oraz Demotywatory (1.8 miliona).

Najszybciej rosły McDonald’s, Lebara, SA Wardęga, najlepiej zaś angażowały: TVN, Demotywatory oraz Top Model TVN. My zaś przyjrzymy się, jakie branże brylują na Facebooku.


 

W kupie siła mości Panowie, głosi staropolskie przysłowie, dlatego dziś pokażemy dzięki uprzejmości Sotrendera, które branże mają najwięcej fanów. Bez dwóch zdań bryluje muzyka, która może pochwalić się blisko 43 milionową rzeszą fanów i przyrostem miesięcznym na poziomie ponad 700.000 użytkowników. Jest to zdecydowany i koronowany numer jeden.

 

Numerem dwa jest Sport z wynikiem ponad 27 milionów fanów i przyrostem miesięcznym na poziomie 3% (blisko 900.000 osób miesięcznie). Tuż za plecami kategorii sport jest E-commerce – to szokująca informacja, ale handel internetowy wyrasta na bardzo poważnego zawodnika w polskiej gospodarce. W tym wypadku zgromadził 27 milionów fanów i trzy procentowy miesięczny przyrost (ponad 700 tysięcy osób miesięcznie).

 

E-commerce wyprzedził o ponad 3 miliony fanów niezwykle popularną branżę odzieżową (23.8 miliona dusz) oraz znacząco blogerów (20.7 miliona dusz). Tak oto domknięta zostaje wielka piątka polskiego Facebooka. Następne pozycje to znacząco niższe rejestry, gdzie najciekawsza bitwa odbywa się między programami TV a stacjami TV (obie w okolicach 12-13 milionów fanów).

 

 

W kwestii zaangażowania mamy dwóch wygranych – sport oraz polityków i partie. Sportowcy skutecznie angażują miliony zaś politycy niemniej skutecznie swoich wiernych fanów.

 

 

Na koniec, porównanie branż w kwestii obsługi klienta, czyli czasu i procentowego rozkład reakcji na aktywność fanów. W tej materii bezwzględnie najlepiej radzi sobie branża telekomunikacyjna, zaś najbardziej wybiórczo odpowiadają blogerzy. Najwolniejsza jest branża „żywność”, zaś poniżej godziny poza telekomunikacją odpowiadają supermarkety oraz gry i konsole. Reszta poniżej.

 

Zostaw odpowiedź