Na to pytanie postanowili odpowiedzieć autorzy bloga KISSmetrics. Temat kolorów w marketingu poruszaliśmy już nieraz, ale zawsze warto doń wrócić.
Według danych KISSmetrics 93% kupujących zwraca baczną uwagę na wygląd produktu, zaś 85% na jego kolor. Można podejrzewać że pozostałe 15% kłamie.
Kolor zamknięty w unikalnym jest podstawowym medium identyfikującym markę – poprawia jej rozpoznawalność aż o 80%. Innymi słowy – kolor jest wszystkim. Warto zwrócić uwagę na fakt, że dany kolor przykuwa uwagę konsumentów określonego typu.
Impulsywni zakupowicze skupiają uwagę na czerwonym, pomarańczowym, a także czarnym i niebieskim. Oszczędni lgną do granatu i zieleni, zaś tradycjonaliści do różowego, szaroniebiskiego i wypłowiałych odcieni fioletu.
Na marginesie wywodów o kolorach fachowcy z KISSmetrics wtrącili kilka innych ciekawostek dotyczących czasu ładowania strony:
– 64% kupujących rezygnuje z zakupu jeśli strona działa zbyt wolno,
– wg Amazona każde 100ms ładowania strony zmniejsza ilość obrotów o 1%.
Więcej pożytecznych informacji poniżej.