fbpx

Który portal social media generuje największe zamówienia?

Tytułowe pytanie zadali sobie specjaliści od niezawodnego eMarketera, którzy nieustannie przeczesują Internet w poszukiwaniu danych. Tym razem odnaleźli je u Shopify, które sprzedaje sklepy internetowe w modelu SAAS.

Otóż z badań wynika, że najlepiej globalnie konwertującym zamówienia portalem social media jest… Polyvore.

 

Czym u diabła jest Polyvore? To miejsce do tworzenia swoich kolekcji mody. Współczesny album, wyklejanka. Mieszanka Instragrama z Pinterestem. Ten niszowy portalik generuje koszyki zakupowe w średniej kwocie blisko 67 dolarów! Tylko o 1.5 dolara gorszy wynik osiągnął Instagram. Zerknijmy poniżej, gdzie uplasowali się najwięksi.

 

 

Facebook zajął czwartą pozycję z wynikiem 55 dolarów. Tym samym dał się wyprzedzić już nie tak małemu portalowi, jakim jest błyskawicznie rosnący Pinterest (ten generuje koszyk na poziomie blisko 59 dolarów). I na tym można by zakończyć listę najlepszych portalów social media. Innymi słowy, w czołówce nie ma Twittera, Linkedina, Google+ czy YouTube’a – jak widać zresztą na powyższym wykresie.

 

Niemniej ciekawy jest drugi wykres, pokazujący, które branże najłatwiej generują leady sprzedażowe. Prym tutaj wiedzie branża fotograficzna i nie jest to szczególnie dziwne, wszak social media żyje zdjęciami. Wysoko w zestawieniu jest także branża sportowa i rekreacyjna. Świetnie radzą sobie sklepy z asortymentem dla zwierząt, biżuterią, zegarkami.

 

 

Warto pamiętać, że – niech nikogo nie zmyli dopisek „globalnie”. Ten bardziej dodaje estymy Shopify niż oddaje faktyczne, globalne trendy. Innymi słowy, jeśli jeszcze nie trafiliście na zamówienie z FB na kwotę 60 dolarów to głowa do góry, 60zł też jest bardzo ok.

Zostaw odpowiedź