fbpx
logo kaufland

Lidl i Kaufland rezygnują z ekspansji online

Zaskakujące informacje napływają do nas zza zachodniej granicy, gdzie Amazon zapowiada ekspansję ze sklepami naziemnymi.

Nie tak dawno informowaliśmy o mocarstwowych planach w handlu internetowym Lidla i Kauflandu. Teraz obie marki szybko wycofują się na z góry upatrzone pozycje. Raptem rok po uruchomieniu sklepu online Kaufland oficjalnie oświadczył, że zamyka swoje internetowe podwoje do odwołania. Powód jest oczywisty – Niemcy nie są w stanie przewidzieć, kiedy ich biznes online miałby w końcu zacząć na siebie zarabiać. A skoro brak jasnej perspektywy na zysk i sposobu, jak do owego zysku dojść, to pozostaje szybki odwrót.

A plany były zupełnie inne. Już w październiku Kaufland planował otwarcie usługi w Hamburgu, po tym, jak cała operacja okrzepła w pierwszym mieście, czyli w Berlinie. Cisza, która zapanowała od jesieni wokół poszerzenia dotychczasowej skali biznesu wskazywała, że Niemcom nie idzie tak dobrze, jak to sobie zaplanowali.

Z kolei Lidl rozpoczął swój pilotażowy program online w Berlinie jeszcze w grudniu 2016 roku. Lidla jako siostrzana marka Kauflandu (oba sklepy są własnością Schwarz-Gruppe) rozpoczął sprzedaż blisko dwa miesiące wcześniej. Nagłe przyspieszenie niemieckiej grupy wynikało z zapowiedzi wprowadzenia przez Amazona usługi Fresh także w Niemczech, a z czasem, jak już pisaliśmy zapewne stopniowe otwieranie sieci naziemnych sklepów.

Zostaw odpowiedź