fbpx
lidl

Lidl Pay niedługo w Polsce? Niemcy przyspieszają rozwój aplikacji

Lidl znakomicie wystartował ze swoją aplikacją i ma pomysł na ciąg dalszy, w formie udostępnienia klientom płatności.

Na czym polega Lidl Pay? Nie jest to system płatności online do sklepów internetowych, ale system cyfrowej płatności przy kasie w sieci sklepów Lidl. Działa banalnie, do aplikacji Lidl Pay konsument podpina kartę płatniczą, a następnie przy kasie generuje kod QR aby zapłacić. Zwalnia go to z obowiązku wpisywania PINu, lub wyciągania karty z portfela.

Z jednej strony to zastanawiające – Lidl uznał, że pomimo takiego ogromu opcji płatności klienci będą zainteresowani kolejną formą. Z drugiej – dlaczego miałoby to stanowić przewagę konkurencyjną? Najwyraźniej po przeprowadzonych testach w Hiszpanii, o których donosiły portale zajmujące się fintechami, Lidl uznał, że i w tej dziedzinie jest potencjał do zrealizowania. Tym samym coraz mocniej odsadza Biedronkę, której sklep internetowy nie istnieje i nic nie wskazuje na to, że miałby w najbliższym czasie zaistnieć.

Podczas, gdy pojęcie „new retail” wciąż nie odnajduje zrozumienia w zarządzie Biedronki Lidl rośnie w siłę i umacnia swoją pozycję wśród coraz mocniej zdigitalizowanych konsumentów. Jak donoszą lokalne hiszpańskie media, Lidl uznał testy za sukces ponieważ tamtejsi konsumenci wykonali w kilkumiesięcznym okresie czasu około 70.000 transakcji.

Następnymi krajami, które będą mogły pochwalić się Lidlem Pay będą: Dania i Austria. W podobnym czasie aplikacja zawita na niemieckie telefony z Androidem oraz iOSem.

Lidl testuje click&collect w Niemczech

Zostaw odpowiedź