fbpx
lidl-madrit

Lidl rozszerza jedno godzinną dostawę w Hiszpanii

Eksperyment zapoczątkowany w Madrycie rozrasta się. A to każe nam postawić pytanie – czy aby na pewno jest to tylko test?

W ubiegłym roku Lidl ogłosił nową inicjatywę. Wszedł w mariaż z Lola Market  – firmą specjalizującą się w dostawach dla e-commerce. Partnerzy postawili już nie na jednodniową dostawę, ale zawęzili okno dostawy do jednej godziny. Całość nazwano eksperymentem z nową formą dostawą – odstępstwem od normy, sytuacją wyjątkową.

Po blisko roku trwania tej wyjątkowej sytuacji okazuje się, że być może w Hiszpanii stanie się ona nową normą. Obie strony właśnie ogłosiły, że obejmują jedno godzinną formą dostawy dwie kolejne metropolie Hiszpaniii – Barcelonę i Valencię. Lista trzech największych miast w Hiszpanii właściwie wyczerpuje konieczność myślenia o kolejnych w tym kraju i nasuwa zasadnicze pytanie – czy nie mamy do czynienia z budowaniem nowego modelu sprzedażowego przez Lidla?

Warto przypomnieć, że infrastrukturę do doręczeń zapewnia właśnie Lola Market, która to nie tylko realizuje cały proces zamówienia, ale także przyjmuje zamówienia przez swoją stronę lub aplikację mobilną, wedle życzenia klienta. Lista produktów, jakie można zamówić przez stronę obejmuję 2200 towarów, a więc nie wyczerpuje całej oferty Lidla. Ceny na stronie są dokładnie takie same jak na półkach Lidla, ale dodatkowo należy uiścić opłatę za spakowanie i doręczenie zamówienia pod próg naszego domu.

Jak twierdzą przedstawiciele obu firm, odbiór nowej formy dostawy w Madrycie był bardzo pozytywny, a usługa rozwija się w szalonym tempie. Hiszpanie kochają wygodę i wolą, aby ich zakupy zostały zrobione przez kogoś innego i dostarczone do domu, a także są skłonni za to zapłacić. Ciekawe co na to Amazon ze swoją usługą Fresh?

A jednak – Lidl dostarczy spożywkę przez Internet

Zostaw odpowiedź