fbpx

Linkedin: drobny biznes w USA i Kanadzie już wie jak używać social media

Chociaż wnioski z badania Linkedin są wybitnie optymistyczne, to stoją w mocnej opozycji do innych, które mówią, że w dalszym ciągu większość marketingowców nie wie jak mierzyć skutki działalności w social media.

Na zlecenie Linkedin badanie wykonał TNS, zaś sprawę szerzej omówił Marketing Pilgrim.

 

Nie jest ono wybitnie reprezentatywne dla Polski, z wielu powodów, w dodatku w Ameryce Północnej mały biznes to firma, która zatrudnia do 500 osób.. Co ciekawe, z 28 milionów tego typu „małych firm” w USA aż 22 miliony to firmy jednoosobowe, stąd jeśli zastosowano właściwy sposób doboru próby badanie powinno w minimalnym chociaż stopniu wskazać perspektywę drobnych przedsiębiorców w temacie social media. Ale nie o tym tu mowa, a o trwającej batalii na temat zastosowania i skuteczności social media

 

Z jednej strony mamy badania przeprowadzane przez różne magazyny, instytuty i firmy badawcze, które jasno wskazują, że marketingowcy w ogólności mają problem, aby zmierzyć w 100% skuteczność swojej działalności, a już w szczególności aktywność w social media. Wygląda na to, że częściej odbywa się to na zasadzie patrzenia na negatywne skutki potencjalnych zaniechań. Jestem w social media, bo jest konkurencja, więc klient pójdzie do konkurencji, a nie do mnie.

 

Co do wyników samego badania to wynika zeń, że 8 na 10 małych firm w Ameryce Północnej korzysta z social media. Amerykańscy drobni biznesmeni obrali sobie cztery cele działalności w social media: budowanie marki (branding), kreowanie opinii (word of mouth), marketing treści (content marketing), generowanie lidów sprzedażowych (lead generation).

 

Naturalnie, Linkedin interpretuje wyniki w sposób skrajnie optymistyczny twierdząc, że zachodzi wysoka korelacja między przedsiębiorstwami notującymi wysoki wzrost obrotów a ich aktywnością w social media. Nie jest to szczególnie dziwne i zdecydowanie dalekie od stwierdzenia, że to social media przyczyniło się do owego wzrostu.

 

 

Zostaw odpowiedź