fbpx

LinkedIn: mniej reklam to lepsze rezultaty

W czasach, gdy jesteśmy napastowani coraz większą liczbą przekazów reklamowych żyjemy w przekonaniu, że nie osiągniemy żadnych rezultatów, gdy nie dokonamy multiplikacji przekazów, które sami tworzymy.

Przykład działań na platformie reklamowej LinkedIn pokazuje, że może być dokładnie odwrotnie.

 

Poszukując sposobu na zwiększenie liczby użytkowników oraz ich aktywności LinkedIn postanowił pójść w metodę, jaką od pewnego czasu stosuje Facebook, skutecznie ograniczający szum reklamowy i PR-owy ze strony fanpage’y.

 

Strategia przyniosła skutek, jak podaje agencja BAN.pl, polska wersja LinkedIn może pochwalić się 60% skutecznością reklam emitowanych dla marki Adobe. W dodatku w ostatnich 12 miesiącach liczba użytkowników wzrosła do 1.7 miliona (blisko 3-krotnie), zaś tych najcenniejszych, aktywnych minimum raz w miesiącu do ponad 800 tysięcy (wzrost o 143%).

 

To wszystko nie byłoby możliwe bez wdrożenia reklam opierających się na kontent marketingu w postaci nowych reklam – postów sponsorowanych oraz showcase pages.

 

– Z punktu widzenia wielu marketerów, LinkedIn stosuje przewrotną strategię polegającą na ograniczeniu liczby wiadomości reklamowych, które trafiają do skrzynki odbiorczej użytkownika w serwisie. Wprowadzono zasadę, według której do każdego użytkownika serwisu wysyłana raz na dwamiesiące tylko jedna wiadomość reklamowa typu InMail. Takie działania powodują, że średniaotwieralność i klikalność reklam w LinkedIn wielokrotnie przewyższa standardy rynkowe – mówi Ewa Betkier, dyrektor sprzedaży BAN.pl.

 

Statystyki podane przez Linkedin robią wrażenie. W przypadku branży marketingowej,sześciu na dziesięciu użytkowników otwiera wiadomości reklamowe, zaś 56 procent klika w linki. Reklamy motoryzacyjne zwracają uwagę około 28 procent odbiorców z grupy docelowej, z tego 20 procent klika w link kierujący do strony reklamodawcy.

 

Znakomite wyniki LinkedIn!

Zostaw odpowiedź