Twórcy LinkedIn po dwóch miesiącach od ogłoszenia przez Facebooka wprowadzenia Graph Serach, postanowili odpowiedzieć na zmiany oraz ulepszyli swoją wyszukiwarkę.
Od teraz wyszukiwarka uzupełniona jest o kilka przydatnych funkcji jak auto-uzupełnianie czy sugestie. Dodatkowo wystarczy zaznaczyć przy wyszukiwaniu jakie konkretne wyniki chcemy zobaczyć (o pracy, firmach, osobach), a otrzymamy odpowiednie informacje.
Krótki opis nowych funkcji:
- Auto-uzupełnianie – LinkedIn zasugeruje uzupełnienie słowa, czy zdania które chcemy wpisać;
- Sugerowane zapytania – gdy wpiszemy szukaną frazę np. menadżer, otrzymamy przykładowe zapytania dotyczące tego szukanego słowa;
- Ulepszone wyszukiwanie zaawansowane – od teraz można użyć filtrów, takich jak szkoły, czy firmy;
- Automatyczne alerty – serwis zapisuje wyszukiwania, oraz ostrzega, gdy wyniki zostaną zmienione.
Przypomnijmy, że LinkedIn jest serwisem społecznościowym, którego głównym zadaniem jest umożliwianie kontaktów zawodowo-biznesowych. Jednocześnie spoglądając na Facebook i LinkedIn nie sposób nie zauważyć, że wyszukiwarka wciąż stanowi najważniejszy, bo często pierwszy element interakcji użytkownika z serwisem/sklepem internetowym.
Warto zatem idąc za przykładem najpopularniejszych serwisów społecznościowych, a także ostatnich zmian w serwisie Allegro, rozważyć funkcjonalność wyszukiwarki naszego sklepu internetowego – bez dwóch zdań dobrze funkcjonująca wyszukiwarka w e-commerce to szereg zalet.