fbpx

Lipiec na Facebooku czyli Fanpage Trends

Pora na garść ogólnych statystyk, jak przebiegł lipiec 2016 na polskim Facebooku.

W lipcu 2016 z Facebooka skorzystało 12.4 miliona użytkowników z Polski, z czego klasycznie większość stanowiły kobiety – dokładnie 6.46 miliona. Z tego wniosek, że osobników płci męskiej na Facebooku zliczono w ilości 5.94 miliona. Druga istotna kwestia demograficzna dotyczy wieku. Tutaj także bez większych zmian, ponieważ z Facebooka korzystają głównie osoby w wieku 19-33 (mężczyźni) lub 13-33 (kobiety). Osoby starsze wyraźnie tracą zainteresowanie Facebookiem i nie można składać tego na karb wyłącznie zmiany pokoleniowej, gdyż dzisiejszy 30-latkowie to osoby w pełni „zinternetyzowane”.

Co zaskakujące, w lipcu 2015 Sotrender odnotował dokładnie taki sam wyniki – 12.4 miliona użytkowników z idealnie dokładnym podziałem na płeć: 5.94 do 6.46 miliona.

Jeśli chodzi o najlepsze posty to najlepiej poradziły sobie profile:

  • Podaj.to
  • Onet.tv
  • Polska, Poland
  • Radio TOK FM
  • Magda Gessler

Cieszy, że w czołówce pojawiły się dwa profesjonalne media, w tym radio, które unika chodzenia na skróty, czyli TOK FM. Rok temu trudno było uświadczyć profesjonalistów w zestawieniu. Były za to:

  • fit.pl
  • Nieperfekcyjna Mama
  • LOL mania
  • PrzerwaNaReklame.pl

W pierwszej trójce największych profili pojawiły się:

  • Play
  • Serce i Rozum
  • Radio ESKA

A to oznacza zmianę w ujęciu rok do roku, ponieważ rok temu numerem jeden było Serce i Rozum, zaś numerem dwa Play. Bez zmian pozostaje trzecie miejsce. W pierwszej ósemce spadki odnotowały także Demotywatory i KWEJK.pl.

Ponadto, sieci komórkowe pojawiły się wśród najszybciej komentujących. Najszybciej komentował Plus, potem Media Expert oraz T-Mobile PL. Co ciekawe także rok temu w trójce najszybciej komentujący było T-Mobile PL. Ktoś tu trzyma równą formę!

 

infograf_pl

Zostaw odpowiedź