fbpx

Loft for Xmas, czyli 10 dniowy stacjonarny sklep Amazona w Europie

W Black Friday Amazon nie zapomina o marketingu wielokanałowym i stawia w kilku europejskich miastach rozkładane sklepiki aby klienci pamiętali, gdzie najtaniej mogą kupić prezenty w sieci.

Pierwszy z kilku sklepów typu pop-up ruszył właśnie we Włoszech, w Mediolanie. Na skromnej powierzchni 500 metrów kwadratowych Amazon przez 10 dni będzie „świętował” tegoroczny czarny piątek.

Sklep łączy w sobie online z offline i bazuje na efekcie ROPO. Pozwala klientom oglądać i dotykać produkty, a także skanować kody i dzięki aplikacji Amazona dowiadywać się wszystkich niezbędnych do zakupu informacji.

Esencją sklepu będą eventy organizowane przez największe firmy, które sprzedają przez Amazona np. HP, Microsoft, Garmin, Sony, Disney oraz Lego. Jest to także okazja, aby amerykański gigant handlu elektronicznego zaprezentował swoje własne marki: Find, Iris & Lily, Truth & Fable, Meraki oraz Aurique.

Milan jest pierwszym europejskim miastem, które weźmie udział w akcji Loft for Xmas. Powodem jest lokalizacja – w tym samym miejscu Amazon posiada swoją europejską siedzibę. Następne miasteczko stanie w okolicach Bergamo. Wyróżnione zostaną także: Amsterdam, Berlin, Londyn i Paryż.

To kolejne podejście Amazona do sprzedaży naziemnej. Według doniesień portalu retaildetail.eu roczny obrót generowany przez jeden metr kwadratowy nowego sklepu Amazon GO wynosi aż 25,790 euro. Jest to absolutny rekord wśród sklepów spożywczych i niewiele ustępuje salonom Apple z o wiele droższymi produktami na półkach. Obrót na półkach nowego sklepu Amazona jest według analityków od czterech do pięciu razy większy niż klasycznych sklepów spożywczych.

1 komentarz

  1. Paweł 18-01-2019

Zostaw odpowiedź