fbpx

Logowanie przez media społecznościowe w e-commerce

O rejestracji w sklepach internetowych napisano już dziesiątki tekstów. Nawet dobrze skonstruowany formularz nie gwarantuje, że naszemu klientowi starczy czasu i cierpliwości, aby wypełnić go w całości.

Spójrzmy prawdzie w oczy. Chyba każdy z nas cierpi dziś z powodu nadmiaru haseł, kodów i pinów do zapamiętania. Z tego punktu widzenia idealnym rozwiązaniem wydaje się logowanie z użyciem loginu i hasła do serwisu społecznościowego, z którego korzystamy. Z całą pewnością niepomiernie upraszcza i przyspiesza to całą sprawę.

Ciekawych danych w niniejszej tematyce dostarcza raport „The Value of Social Login Solving the Engagement Gap” przygotowany przez firmę Blue. Na pytanie, ile loginów i haseł stworzyłeś online, ponad połowa internautów odparła, że 5 i więcej.

Nawet przebrnięcie przez formularz rejestracyjny nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Pamięć ludzka ma bowiem to do siebie, że bywa ułomna i zawodna. Ankietowanym zadano pytanie, jak często zdarzyło się im opuścić stronę, kiedy zdali sobie sprawę z tego, że nie pamiętają loginu i/lub hasła zamiast je zresetować. 61 proc. przepytanych odparło, że było to kilka razy, a 31 proc. badanych wybrało odpowiedź „często”. W sumie daje to wynik 92 proc. użytkowników, którzy nie pamiętając danych do logowania się w serwisie/e-sklepie opuszczają stronę, zamiast je spróbować je odzyskać.

 

Z raportu wynika, że internauci są świadomi możliwości, jakie stwarza logowanie za pomocą mediów społecznościowych. Aż 87 proc. z ankietowanych użytkowników sieci było na stronach www, które oferują taką możliwość.

Ciekawych odpowiedzi dostarczyło pytanie o to, które serwisy internauci chętnie widzieliby w roli tych, których używaliby do logowania:

 

Zostaw odpowiedź