fbpx

Lojalność klientów w Europie i na świecie – cena rządzi i dzieli

Nielsen, światowej klasy potentat badań społecznych podzielił się z nami informacjami z badania pod tytułem „An uncommon sense of the consumer”. Część owego badania dotyczyła lojalności konsumentów względem marek, sprzedawców i dostawców usług.

Wynika z nich, że globalni konsumenci są stosunkowo zgodni – najpierw cena, potem jakość.

 

W sumie to wyniki są zaskakujące – część z nich wypadło zupełnie odwrotne, niż można by oczekiwać. Jeśli myślicie, że cena to zdecydowanie najistotniejszy czynnik skłaniający do zmiany swoich nawyków zakupowych w biedniejszych rejonach świata, takich jak Afryka, to jesteście w błędzie – no prawie w błędzie.

 

Otóż w Afryce i na Bliskim Wschodzi 36% ankietowanych uważa, że lepsze cena jest dla nich głównym czynnikiem wpływającym na zmianę dotychczasowej marki sklepu lub dostawcy usług. Jedynie 3% mniej twierdzi, że nie chodzi o cenę, ale o jakość, zaś 16% (najwięcej ze wszystkich rejonów globu) twierdzi, że najważniejsze są dodatkowe funkcje i właściwości usługi lub produktu. I to one sprawiają, że respondenci z tamtej części świata chętnie zmieniliby markę, sklep lub dostawcę usług.

 

Jeszcze ciekawiej jest w Azji i na Pacyfiku, gdzie 29% ankietowanych byłaby skłonna przejść do innej marki/sklepu/dostawcy usług tylko wtedy, gdy zostałaby im zaoferowana wyższa jakość. 28% postawiło na cenę. Już widać, gdzie w dzisiejszych czasach wywędrowały pieniądze z Europy oraz Ameryki Północnej.

 

A skoro o zakałach globalnego biznesu mowa, to rekordy skąpstwa bije Ameryka Północna, gdzie 61% ankietowanych myśli o znalezieniu tańszej marki/usługi lub sklepu. W Europie nie jest wiele lepiej, gdyż podobną postawę przyjmuje 54% respondentów. Na obu kontynentach mniej więcej co piąty ankietowany twierdzi, że lepsza jakość byłaby dla niego najważniejszym powodem lojalności względem marki/sklepu lub dostawcy usług.

 

1 komentarz

  1. Maciej Dutko 27-03-2014

Zostaw odpowiedź