fbpx

Lokalne reklamy w aplikacji Google Maps

Pod koniec sierpnia polski oddział Google ogłosił, że wchodzi w nowy format reklamowy. Szczególne zainteresowanie wiadomością Google powinni wyrazić lokalni reklamodawcy.

Warto przy tym przypomnieć, że nowe Mapy Google dostępne są nie tylko dla Androida, ale także dla iOS, zarówno w wersji iPhone, jak i iPad.

 

O nowych reklamach najlepiej piszą sami pracownicy Google’a:

“Teraz, gdy użytkownik przeprowadza wyszukiwanie, w dolnej części ekranu aplikacji Mapy Google mogą się pojawiać trafne reklamy. Zawierają one tytuł, tekst reklamy i link ze wskazówkami dojazdu. Użytkownicy mogą kliknąć lub przesunąć palcem po ekranie do góry, by wyświetlić więcej informacji – ten nowy typ kliknięcia („Zobacz szczegóły lokalizacji”) kosztuje tyle samo co zwykłe kliknięcie w modelu CPC”.

 

Wykupując nowe reklamy w mobilnych mapach Google, warto zadbać o opinie firmy, ponieważ są one także wyświetlane wraz z danymi: telefonem, adresem, stroną www i zdjęciami, czyli wszystkim tym, co mieści się w wizytówce Map Google.

 

 

Ciekawostką jest nowa opcja dla użytkowników, która pozwala na zapisanie informacji o firmie w celu późniejszego wykorzystania ich lub udostępnienia znajomym. Co więcej, tego typu zapiskiem można natychmiast aktywować aplikację Mapy Google, która od ręki wskaże trasę dojazdu do lokalnego punktu firmy. Jak widać, opcji jest wiele i są wybitnie przydatne dla użytkowników, co najpewniej spowoduje wysoką klikalność reklam.

 

 

Na koniec mniej optymistyczna informacja:

“Płatne kliknięcia obejmują wyświetlenie szczegółów lokalizacji lub wskazówek dojazdu, kliknięcia typu „kliknij, aby połączyć” oraz kliknięcia nagłówka reklamy. AdWords obciąża reklamodawcę za maksymalnie dwa płatne kliknięcia na jedno wyświetlenie reklamy”.

Zostaw odpowiedź