fbpx

M-commerce trendy w roku 2014

SEMPO oraz Econsultancy wspólnie stworzyły prostą infografikę, która pozwoli zorientować się wszystkim osobom startującym w m-commerce, które rejony tej nowej części marketingu internetowego, warto zgłębiać.

Zerknijmy poniżej, co i jak.

 

 

Zaczynamy od ciekawego zestawienia w postaci budżetów, gdzie mobile marketing zajmuje mało zaszczytne, ostatnie miejsce z wynikiem 3%. Jak zwracają uwagę autorzy infografiki, pomimo tego, że 8 na 10 marketingowców zapewnia o znaczącym trendzie ku mobilności.

 

Okazuje się, że gdy przyjrzeć się danym z bliska, m-commerce posiada pewne przywileje zarówno w normalnych przedsiębiorstwach, jak i w agencjach reklamowych. Tylko 25% firm i 9% agencji deklaruje, że nie jest skłonna nigdy przeznaczyć więcej pieniędzy na mobilny marketing. Reszta deklaruje budżet z tzw gumy, co oznacza, że owe początkowe 3% może być równie dobrze pomnożone razy dwa.

 

Najciekawsza część to rzecz jasna informacje o tym, na jakich aspektach mobilnego marketingu skupiają się ci, którzy już się za niego wzięli. W obu podejściach bardzo popularne jest klasyczne badania własne za pomocą Analitycs. Najpopularniejszym trendem w agencjach reklamowych jest geotargeting. Zarówno agencje, jak i firmy chętnie inwestują w rozwiązania technologiczne, takie jak: LTE i 4G.

 

 

Zostaw odpowiedź