fbpx

M-commerce w Polsce 2014 na tle UE i USA

„Handel mobilny w praktyce 2014” to 2. edycja raportu na temat rynku m-commerce w Polsce, UE i USA, którą przygotował mGenerator.pl, bodaj najbardziej aktywny uczestnik polskiego rynku mobilnego, który czyni ogromne starania na rzecz promocji m-handlu internetowego zarówno wśród konsumentów, jak i wśród sklepów.

Sam raport składa się z dwóch zasadniczych części: „Rynek m-commerce w Polsce i na świecie” oraz „M-commerce w praktyce – wyniki badań”.

 

 

Zacznijmy od charakterystyki polskiego rynku m-commerce na tle innych. Dane przedstawione w raporcie są szokujące: Polska ma być najszybciej rozwijającym się europejskim rynkiem m-commerce, uzyskując dynamikę wzrostu na poziomie 113 proc. Według analityków mGenerator.pl wartość rynku handlu mobilnego w tym roku wyniesie 1 miliard złotych, a w 2015 już 2,5 miliarda. To całkiem sporo na tle całego polskiego handlu internetowego. Niemniej potężne jest tempo wzrostu reklamy mobilnej – o równe 100% rocznie, do poziomu 32 milionów złotych rocznie. To zrozumiałe, gdy spojrzymy na odsetek smartfonów w Polsce – 44%, co jest wynikiem lepszym od Niemiec (40%) i Francji (42%).

 

 

Badania mGenerator.pl wskazują, że mobilne zakupy przestały być domeną ludzi zamożnych:

„Wbrew powszechnie panującej opinii, zakupy realizowane za pomocą tabletów i smartfonów nie są domeną wyłącznie osób zamożnych, których koszyki zakupowe mają wartość powyżej przeciętnej. Okazuje się, że jedynie co dwudziesty badany deklaruje, że zakupy z poziomu urządzeń mobilnych wiążą się z wydawaniem większych kwot, niż w przypadku tradycyjnego e-commerce, a 1 na 3 stwierdził, że za pomocą mobile wydaje mniej.13 Co więcej, najbardziej oszczędnymi okazali się konsumenci między 25 a 34 rokiem życia, a także ci posiadający wyższe wykształcenie, czyli osoby, które kojarzone są z najszybszą adaptacją nowości technologicznych”.


Jak wygląda Polski handel mobilny na tle USA? Naturalnie jest to zupełnie inny świat.

„Obecnie, 4 na 5 użytkowników smartfonów w USA chce, by informacje im wyświetlane, w tym reklamy, były dostosowane do ich aktualnej lokalizacji tj. miasta, kodu pocztowego lub miejsca, w którym się znajdują”

 

USA zaszły już o tyle dalej w rozwoju usług mobilnych, że jak już nadmienialiśmy przy okazji rozwodu PayPala i eBay’a tamtejszy rynek rozwija się pod kątem nie tylko ruchu mobilnego, ale i płatności, których rynek osiągnie 2.6 miliarda dolarów oraz wzrost rok do roku 148 procent w 2014.

 

Jutro przedstawimy skrót drugiej części raportu pt „M-commerce w praktyce”.

Zostaw odpowiedź