fbpx

M-commerce w Polsce domeną mężczyzn

Dział z publikacją wyników na temat internetowego handlu mobilnego w naszym kraju to ostatnia prezentowana przez nas część raportu „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-commerce Polska”.

Najpierw dowiemy się, kto i z jakich urządzeń korzysta podczas e-zakupów. Potem zaś ustalimy dokładniejsze preferencje m-zakupowiczów na tle użytkowników klasycznych urządzeń.

 

 

Zerknijmy na urządzenia wykorzystywane do e-zakupów, ogółem oraz w podziale na płeć. Najpopularniejsze jest ciągle stacjonarne e-commerce, czyli zakupy za pomocą laptopa oraz desktopa. Co ciekawe, wśród mężczyzn zdecydowanie na plus wyróżniają się tablety, a w szczególności smartfony.

 

 

Najważniejsze pytanie z punktu widzenia właścicieli m-sklepów brzmi: jakie napotkałeś problemy podczas e-zakupów z wykorzystaniem smartfona. Co ciekawe, Gemius znalazł na nie odpowiedź. Zdecydowanym numerem jeden jest „niewygodne wypełnianie formularzy” oraz zwyczajne „niedostosowanie strony do zakupów na urządzeniach mobilnych”. W ten trend wpisują się dwa kolejne w postaci „za małych liter” oraz „za dużą liczbę czynności/operacji, którą trzeba wykonać podczas zakupu”.

 

Ciekawostką jest fakt, że aż 41% respondentów narzekało na brak natywnej aplikacji danego sklepu.

 

 


Na koniec zerknijmy w tabele czynności wykonywanych na komputerach stacjonarnych oraz tabletach i smarfonach. Okazuje się, że nie ma tu zasadniczych różnic, co wskazuje, że badanie miało charakter deklaratywny, gdyż spływające z całego świata wyniki pokazują zasadnicze różnice w zastosowaniu tabletów i smartfonów podczas procesu zakupowego.

 

1 komentarz

  1. DoraKowalczyk 17-06-2014

Zostaw odpowiedź