Mall.pl: albo doręczenie w terminie, albo kara 50zł

Jest wiele dróg do tego, żeby przekonać klientów do swojej jakości i terminowości. Sklepy internetowe idą zazwyczaj drogą, która polega na skróceniu czasu dostawy nawet do tego samego dnia, lub możliwości odbioru osobistego dosłownie wszędzie – nawet na stacji benzynowej lub w kiosku z gazetami.

Nieco konserwatywniej postanowił rozwiązać temat Mall.pl, który w starym dobrym stylu zapowiedział, że zapłaci rekompensatę za każdą spóźnioną przesyłkę.

Mall.pl jak do tej pory był nieco zapomniany w polskich mediach, a jest o czym pisać bo jest to jeden ze sklepów, który istnieje na rynku od 16 lat, zaś w ostatnim roku odnotował kilkudziesięcio procentowy wzrost sprzedaży w Polsce i blisko pół miliona zamówień.

Mall.pl prezentuje także ciekawą strategię nazywając się galerią handlową online, co jest w pewnym sensie powrotem do korzeni handlu internetowego, który zaczynał od katalogów sklepów internetowych, często nazywanych galeriami handlowymi. Wynika to z myśli przewodniej firmy, która twierdzi, że zakup w Internecie może być pełnowartościowym wyborem. Jak na razie najważniejszym elementem tej strategii jest gwarancja terminu doręczenia – wszak w galerii handlowej produkt dostajemy zawsze od ręki.

W przypadku gdy Mall.pl popełni błąd i nie doręczy produktu do klienta we wskazanym na stronie terminie wypłaci rekompensatę w kwocie 50 zł. To pokazuje, że ludzie z Mall.pl czują się nadzwyczaj pewnie ze swoją logistyką. Chodzi tu o to, aby równie pewnie poczuł się kupujący. W następnych krokach firma planuje również poszerzyć ilości punktów odbioru osobistego jak i rozwijać możliwość zakupów online na raty oraz rozszerzyć gwarancję na zakupiony asortyment nawet o 5 lat (nie wiemy jak na razie czy będzie to opcja płatna).

Jak to dobrze, że jeszcze nie wszyscy w polskim handlu internetowym uparli się na bitwę cenową, prawda? No tak, zapomnieliśmy, Mall.pl to nie polska firma.

– Strategia na rok 2016 koncentruje się na systematycznym umacnianiu relacji

z Klientami i ulepszaniu procesu dostawy zamówień. Obserwowana dotychczasowa dynamika e-commerce, osiągnięty sukces w ilości prawie 400 tys. zamówień za rok ubiegły, stworzyły realne szanse na usprawnienie procesu dostawy zależnej od zewnętrznych firm kurierskich i dlatego też z przekonaniem wprowadzamy gwarancję wysyłki w terminie

i odpłatną rekompensatę w razie braku spełnienia tego warunku – mówi Vít Endler, Dyrektor Generalny Netretail Holding Group.

Zostaw odpowiedź