fbpx

Marketing B2B: największe bolączki pracowników

Emarketer opublikował kilka fragmentów różnych badań, z których złożono trudny świat zmagań marketingowców pracujących nad relacjami Business to Business.

Dowiemy się w jakim celu marketingowcy B2B używają marketing automation, jak wygląda budżetowanie poszczególnych celów oraz jakie są największe wyzwania.

 

Zacznijmy od rzeczonego marketing automation. Jak widać na poniższym wykresie służy on głównie do generowania i wspierania leadów sprzedażowych. Ale i tak najpopularniejsza odpowiedź brzmi: nie używamy marketing automation.

 

 

Przejdźmy do alokacji budżetu na poszczególne cele. Tutaj jest interesująco, bo uwagę przykuwa znaczący wzrost środków na zmiany stron internetowych oraz reklamę CPC. Mocny wzrost zaliczył także marketing automation. Spadki za to dotknęły SEO oaz e-mail marketing.

 

 

Największe wyzwania na rok 2013 dla marketingowców pracujących w sektorze B2B to brak budżetu i zasobów na wdrażanie nowych strategii, niezdolność do przejmowania rodzących się leadów, niezrozumienie ze strony działu sprzedaży, słaba infrastruktura badawcza. Marketingowcy nie boją się także przyznać do braku zrozumienia danych, które zbierają oraz braku wiedzy o nowych strategiach.

 

Zostaw odpowiedź