fbpx

Marketing cyfrowy w 2014 część pierwsza

W takiej tematyce eMarketer wydał najnowszy raport opisujący stan marketingu cyfrowego w globalnym świecie w roku 2014. W dużej mierze, zdaniem eMarketera nasz miłościwie panujący 2014 przebiega pod znakiem personalizacji.

Ale nie tylko – sprawdźmy, co jeszcze warto wiedzieć.

 

 

Zacznijmy od celów, jakie stawiają przed marketingowcami z całego świata właściciele stron internetowych, jak pokażą wyniki – skupionych nie tylko wokół e-commerce. Niekwestionowanym liderem jest generowanie leadów sprzedażowych – takie wymagania stawia 60% właścicieli stron. 50% domaga się zwiększenia ruchu, zaś 42% większego zaangażowania ze strony odwiedzających. Co zaskakujące, tylko co trzeci chciałby większej sprzedaży.

 

 

Odpowiedzią północnamerykańskich e-marketingowców jest zwiększenie inwestycji w… integracje kanałów marketingowych (56%), analizę zachowań konsumenckich (56%), personalizację ceny i komunikacji (53%), social media i mobile (50%), programy lojalnościowe (47%), obsługę i wygodę klienta (37.5%).

 

 

Z kolei inna tabel oraz inne badanie wskazują zupełnie odmienne odpowiedzi – jak widać, polaryzacja opinii jest potężna, poza ruchem mobilnym. Ponadto, personalizacja dominuje.  

 

 

Część druga

Zostaw odpowiedź