fbpx

Marketing na rynku B2B w Polsce – „lojalnościówki” w modzie

Na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services ARC Rynek i Opinia przeprowadziło badanie potencjału rynku B2B. Zapytano przy tym o budżety, metody oraz strategie. Chociaż infografika wykonana na podstawie badania nie ujawnia z pewnością wszystkich szczegółów to warto mieć na uwadze informacje w niej zawarte.

Z pewnością to dobry punkt wyjściowy do dalszych poszukiwań i budowania strategii na rynku B2B.

Jeśli chodzi o metodologię, to badanie przeprowadzono metodą CATI (wywiad telefoniczny), w styczniu 2014 roku na próbie 605 firm prowadzących działania marketingowe skierowane do segmentu B2B.

 

Początek badania przebiega nie do końca pomyśli jego zleceniodawcy, ponieważ ilość firm, które prowadzi programy lojalnościowe spadła o 3% rok do roku z 50 do 47%. Kolejne 20% myśli o wprowadzeniu tego typu rozwiązań w przyszłości, czyli być może nigdy.

 

Ci, którzy wspierają sprzedaż stosując „lojalnościówki” najwyraźniej doceniają ich skuteczność, ponieważ według wyników badania budżet na tego typu działania sukcesywnie rośnie. Średnio z 450 tysięcy w 2011 do 480 tysięcy w 2013 roku. Nie jest to wynik powalający, ale tendencja jest bardzo klarowna.

 

Niemniej ważna informacja, to także fakt, że wzrosła liczba firm, które wydają na „lojalnościówki” więcej niż średnie 480 tysięcy rocznie i traktują tego typu akcje jako inwestycje o charakterze długoterminowym. Z tego wniosek, że firmy mają zaufanie do tego typu metody budowania sprzedaży.

 

Pora na ostatnią część czyli sposoby nagradzania w programach lojalnościowych. Wśród czterech najpopularniejszych znalazły się: nagrody rzeczowe, kupony premiowe, upusty i rabaty, karty przedpłacone.

 

 

Zostaw odpowiedź