fbpx
wydarzenia offline

Marketing offline w sklepie online – case study Frisco.pl

W badaniach marketingowców internetowych z całego świata bardzo często przewija się wątek synchronizowania ze sobą różnych kanałów marketingu. Niemniej często temat ten pojawia się w tle łączenia marketingu online z offline.

Zaraz, zaraz, sklep online i marketing offline? Tak, to dobry pomysł.

 

 

Marketing tradycyjny w handlu online – to brzmi trochę jak nonsens – uciekamy od kosztów stałych w biznes internetowy, działamy we własnym domu lub małym lokalu z czynszem za pół darmo, stosujemy formy marketingu efektywnościowego, i co? Wszystko to po to, aby wrócić do punktu wyjścia, czyli do marketingu, który w połowie jest nieefektywnie wydawany, a w dodatku nie wiemy, która to połowa?
Tak, ale jak pokazuje przykład Frisco.pl, czyli sklepu z najciekawiej prowadzonym w Polsce marketingiem offline, budżetowanie akcji pozainternetowych nie musi być stratą czasu i pieniędzy. Co tak niecodziennego zrobiło na polskich ulicach Frisco?

 

Wszystko zaczęło się w 2013 roku, od Tesco, które na londyńskim lotnisku Gatwick zlokalizowało nietypową reklamę swojej witryny online zachęcając do zamówień przez Internet. Była to potężna kreacja zajmująca całą ścianę. W wykonaniu przypominała sklepowe półki hipermarketu, na których nie było prawdziwych produktów – jedynie ich zdjęcia wraz z kodami do skanowania przez smartfony. Aby skorzystać z tak nietypowego sklepu wystarczyło pobrać aplikację i skanować kody pod produktami, a następnie podać adres dostawy i dogodny termin – Tesco zorganizowało resztę.

 

Podobny mechanizm zastosowało w warszawskim metrze Frisco.pl. W listopadzie 2013 ruszyła podziemna kampania reklamowa i PRowa zlokalizowana na 9 stacjach metra w Warszawie – pasażerowie metra korzystający z aplikacji mogli wybierać spośród aż 12 tysięcy produktów. Akcja działała do końca grudnia 2013 roku i zanotowała duży sukces: liczba mobilnych wizyt na stronie sklepu wzrosła o ponad 200%.

 

Warszawiacy okazali się podatni na zabiegi reklamowe Frisco – już pierwszego dnia sklep odnotował kilkaset pobrań aplikacji. Pojawiły się także pierwsze zamówienia z podziemnego m-sklepu. Sprzedaż niektórych towarów rozmieszczonych na ścianach metra wzrosła nawet o 1000%

 

W czerwcu 2014 Frisco.pl po raz kolejny zaskoczyło społeczność online w Polsce wyprowadzając na ulice Warszawy swoje Frisco Vany w liczbie ponad stu sztuk. Ulokowane w strategicznych miejscach Warszawy auta zostały wyposażone w grafiki produktów z kodami do skanowania – podobnie jak miało to miejsce w przypadku reklam w metrze. Naturalnie, całą akcję zgrano z publikacją nowej wersji aplikacji mobilnej.

 

Akcję zakończono 17 lipca, zaś jej podsumowanie wypadło ponownie bardzo pysznie: Frisco.pl odnotowało dwa razy więcej wejść na stronę mobilną oraz 60% wejść więcej na stronę klasyczną. Szczegóły poniżej.

 

 

 

 

Zostaw odpowiedź