fbpx

Marketing Pilgrim zdradza trendy na rok 2013

Kolejny uznany anglojęzyczny portal postanowił zabawić się w opowieść o tym, co czeka nas w Nowym 2013 roku. Jest w nim mowa o mobile, social media, serwisach zakupowych i czymś zupełnie odmiennym.

 

MOBILE

Wiara w mobile na rynkach rozwiniętych jest absolutnie nie do ruszenia. Trudno nie odnaleźć eksperta od e-commerce, który nie napisałby, że przyszły rok będzie przełomowy dla m-commerce.

W tym wypadku autorka Marketing Pilgrim twierdzi, że zakończy się era prostego downscalingu form i treści z dużych ekranów do małych. M-commerce stanie się na tyle opłacalny, że znacząco wzrośnie chęć tworzenia całkowicie dedykowanych rozwiązań dla urządzeń przenośnych.

Rozwiązania te miałyby polegać np na wykorzystaniu odmiennej formy interfejsu w urządzeniach mobilnych. Bezpośredni kontakt dłoni z ekranem oraz możliwość manipulacji nim daje pole do popisu kreatywności programistów. I nie są to czcze przechwałki – na dowód pokazuje interaktywne, cyfrowe wydanie miesięcznika Hi-Fi Choice & Home Cinema przeznaczone dla iPada. Warto zobaczyć o co w tym wszystkim chodzi
http://www.hfc.com.pl/wiadomosc/1100/

 

OBSŁUGA KLIENTA zamiast zakupów grupowych.

Zakupy grupowe tracą na popularności to fakt, o którym już pisaliśmy. Warto wyciągnąć mądre wnioski z ich chwilowej popularności – klienci lubią być zrzeszani w klubach zniżkowych, lubią także mieć bardzo szeroki wybór, kochają trafne podpowiedzi i stać ich na podejmowanie decyzji pod wpływem impulsu.
 

SOCIAL MEDIA – cięcia tam gdzie trzeba.

Powoli przemija także zachłyśnięcie social media. Ci, którzy jeszcze nie policzyli, czy warto tracić czas na prowadzenie kilku kont w różnych serwisach społecznościowych powinni uczynić to jak najszybciej. Pora także przyjąć głęboko do serca informacje, że marka powinna być tylko w tych sieciach społecznościowych, które są uważnie śledzone przez dominującą część ich klientów.

 

VIDEO – gwałtownie do góry.

Rynek reklamy video w sieci rośnie wykładniczo w stosunku do szybkości łącz internetowych. Poza zwykłymi reklamami marki powinny stanowczo zabrać się za tworzenie materiałów video – zwykłe poradniki to dziś za mało.

 

COŚ ZUPEŁNIE NOWEGO.

Nowy Pinterest? Kolejne Google? A może zegarek Apple? Warto zostawić sobie w budżecie reklamowym pozycje “absolutna nowość sezonu 2013”.

Zostaw odpowiedź